
Back office
Dział zajmujący się tym, co dzieje się na „tyłach” sprzedaży (back z ang. tył), czyli kompleksową obsługą procesów posprzedażowych i dbaniem o ich prawidłowy przebieg. Szybkie wprowadzanie umów, ich weryfikacja i uzupełnienie ewentualnych braków gwarantuje, że klient szybciej otrzyma zamówiony produkt. (więcej…)

Call center
Firma zajmująca się obsługą klienta za pomocą połączeń telefonicznych, które realizowane są przed Telefonicznych Doradców Klienta (Konsultantów, Agentów). Gdy to Konsultanci kontaktują się z klientem, mówimy o połączeniach wychodzących. W ten sposób można prezentować klientowi ofertę lub umożliwić przeniesienie usług do innego dostawcy (pozyskanie). (więcej…)
Contact center
Firma oferująca kompleksową obsługę klienta z wykorzystaniem wszystkich dostępnych kanałów komunikacji. Kontakt możliwy jest przez telefon, sms, e-mail, live chat, tradycyjny list, ale nie tylko. Conatct center prowadzą także działania, w kanałach na pierwszych rzut okna niesprzedażowych np.obsługa social media. (więcej…)
Crosschannel
Obsługa sprzedaży w kilku kanałach jednocześnie. Naturalne następstwo obsługi w modelu multichannel – klient oczekuje bowiem, że firma zapewni mu te same promocje, ceny i serwis bez względu na to, jaki kanał komunikacji wybierze. Na przykład, gdy klient chce zakupić produkt nadal wykorzystuje niemal każdy z kanałów sprzedaży. Dzwoniąc na infolinię dopytuje o specyfikację techniczną. (więcej…)

Helpdesk
Help z ang. znaczy „pomagać”. Numer helpdesku wybierasz, gdy potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu problemu lub chcesz zgłosić awarię. Obsługujący połączenia Konsultanci mogą służyć pomocą klientom (zewnętrzny) lub obsługiwać zgłoszenia od pracowników firmy (wewnętrzny). (więcej…)

Inbound
Wszystkie działania, które powodują, że klient z własnej inicjatyw kontaktuje się z firmą lub dostawcą usług. Co może go do tego nakłonić? Na przykład: personalizowany mailing z dedykowaną dla klienta ofertą rabatową, aktywna obsługa i budowanie relacji z klientem w kanałach (więcej…)
Infolinia (hotlinie, helpline)
Jak nazwa wskazuje to połączenia telefoniczne, które pozwalają uzyskać potrzebne informacje. To, co objaśniają konsultanci na infolinii zależy od branży/usługi dla jakiej jest ona prowadzona. (więcej…)