Aktualności
Elżbieta Gładkowska

Dwa dni – dwa wydarzenia. CCIG na targach w Warszawie.

Elżbieta Gładkowska
Senior Communications Specialist. Odpowiada za tworzenie i realizację komunikacji biznesowej, działania employer brandingowe oraz koordynuje działania o charakterze społecznym i CSR. Komunikacja to jej żywioł.

14 i 15 października podczas Targów Outsourcingu oraz Forum Intelligence in Business rozmawialiśmy o różnych aspektach obsługi w modelu omnichannel. Wnioski? Być blisko klienta to nie wszytko. Przede wszystkim trzeba go rozumieć.

Targi Outsourcingu, Centrum Expo XXI

Na targach zaprezentowali się przedstawiciele z 12 sektorów i 150 podsektorów różnych branż gospodarki. Dla CCIG była to okazja, by w nieformalnej atmosferze prowadzić inspirujące rozmowy i wymienić cenne opnie na temat aktualnych trendów.

Na tegorocznych Targach w dyskusjach dominowały kwestie poprawiania jakości sprzedaży i obsługi klienta, zwłaszcza w modelu omnichannel. To dlatego odwiedzających nasze stoisko interesował potencjał, jaki daje synergia działań spółek z grupy Mok Yok, do której należy CCIG. Współdziałanie w silnej grupie pozwala nam łączyć efektywne call center z najnowszymi narzędziami “chmurowymi” od Fly on the Cloud oraz personalizacją działań realizowaną przez Laurens Coster i profesjonalnym serwisem e-commerce gwarantowanym przez Fast White Cat.  W ten sposób zapewniamy zintegrowaną komunikację i jeszcze trafniejszy wybór skutecznego sposobu kontaktu z klientem.

Na Targach podejmowano jednak nie tylko zagadnienia sprzedażowe i związane z techniczną stroną dotarcia do klienta przez innowacyjne kanały komunikacji – social media czy live chat. W rozmowach pojawiały się także tematy związane ze sposobami rekrutacji i pozyskiwaniem odpowiednich ekspertów, którzy skutecznie będą prowadzić obsługę w nowym modelu. W CCIG doskonale zdajemy sobie sprawę, że klienci zmieniają swoje oczekiwania, co wymaga wysokich umiejętności interpersonalnych od specjalistów zajmujących się ich obsługą.

Forum Intelligence in Business, Hotel Courtyard by Marriott
Forum poświęcone było najnowszym technologiom i skupiło w tym 6 wystawców oraz 52 prelegentów. Dyskusje skupiały się wokół trzech paneli tematycznych:
# Customer Intelligence – poświęcony dyskusji o wydajnym wykorzystaniu danych o kliencie
# Sales Performance – skupione wokół transformacji w kierunku omnichannel
# Data Management – dedykowany analizie danych o klientach

Podczas Forum zaobserwowaliśmy, że coraz więcej firm przykłada uwagę do odpowiedniej segmentacji klientów i dopasowania się do nich przez odpowiednie kanały, z odpowiednim produktem. Cieszy nas ta tendencja, bo to wpisuje się w dbałość CCIG o maksymalnie trafny przekaz. Mamy świadomość, że czuwanie nad jakością komunikacji i dobieranie idealnych sposobów dotarcia pozwoli na budowanie i utrzymanie pozytywnych odczuć klienta, co przekłada się z kolei na wyższe wyniki sprzedażowe.

Innym wyraźnym trendem jest dywersyfikacja sprzedaży, wprowadzanie do oferty usług dodatkowych i szukanie dla nich nowych kanałów sprzedaży. Ta tendencja prawdopodobnie będzie się utrzymywać w najbliższym czasie. Potwierdza to zainteresowanie gości Forum narzędziami oferowanymi przez CCIG, które pozwalają zaprezentować ofertę klientowi w zupełnie nowej formie. Za pomocą Social Media Sales, gdy szuka on opinii na dany temat w sieciach społecznościowych lub aplikację live chat, przez który nawiązujemy skuteczny kontakt już w momencie, gdy klient przegląda stronę internetową naszego Kontrahenta. Precyzyjniejsze określanie preferencji dotyczących sposobu kontaktu, sprawia, że wciąż skuteczna będzie telesprzedaż. Wszystko po to, by być blisko klienta i zrozumieć, czego oczekuje.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›