Artykul
CCIG

Jak ważne jest odpowiednie przygotowanie konsultanta do pracy?

CCIG

Praca w call center wymaga od kandydata pewnych umiejętności i predyspozycji.

Kandydat musi przejść pozytywnie rozmowę rekrutacyjną, aby rekruter mógł sprawdzić, czy Kandydat poprawnie posługuje się językiem polskim, czy ma dobrą dykcję oraz czy potrafi reagować na potrzeby klienta, czyli czy dana osoba nadaje się na konsultanta w call center. Ponadto najlepiej w kontakcie z klientem sprawdzają się osoby, które lubią rozmawiać. Budowania relacji z klientem można nauczyć, a często osoby kontaktowe mają łatwiej i samoczynnie budują więzi biznesowe.

To podstawowe, ale i kluczowe kompetencje poszukiwane i sprawdzane u każdej osoby zainteresowanej pracą jako konsultant w call center.

Osoba aplikująca ma możliwość nauczyć się wielu oczekiwanych umiejętności podczas szkolenia w call center. Niektórzy na początku nie zdają sobie sprawy, jak duży mają potencjał, dopóki nie zetkną się z kadrą trenerską lub couchingową. Bardzo często trenerzy na szkoleniach w call center odkrywają tzw. nieoszlifowane diamenty, czyli młodych ludzi pełnych zapału i chęci do zdobywania doświadczenia w życiu zawodowym. Przygotowanie do pracy w call center pozwala późniejszemu Konsultantowi, łatwiej wdrożyć się w nowe zadania i rozwiać wątpliwości.

Szkolenie call center obejmuje m.in. instruktaż produktów, który pozwoli na zrozumienie potrzeb Klienta i takie dopasowanie oferty, aby trafić idealnie w jego potrzeby. Kolejnym ważnym etapem szkolenia call center jest przygotowanie techniczne Konsultanta. Każda osoba uczy się jak rozmawiać z Klientem, jakich zwrotów używać, a na co zwracać uwagę podczas rozmowy z Klientem. Jak skutecznie badać potrzeby i jak szybko na nie reagować. Podczas tego szkolenia, Konsultant uczy się dopasowywać ofertę oraz produkty do konkretnych oczekiwań Klienta. Uzyskuje informacje o narzędziach i oprogramowaniu, jakie będą pomagały mu w realizacji przyszłych zadań. 

Konsultant w call center to tak naprawdę specjalista. Tak jest postrzegany przez Klientów, z którymi prowadzi rozmowy. Klienci oczekują, że osoba, z którą mają kontakt będzie w stanie udzielić im wyczerpujących odpowiedzi, a co najważniejsze szybko i skutecznie rozwiązać ich problem.

Praca w call center jest ciekawa i pełna nowych wyzwań. Każdy konsultant w call center ma dostęp do w pełni wyposażonego stanowiska pracy. Aby zachować komfort pracy, konsultant korzysta z biurka, wygodnego fotela, komputera oraz “słuchawek call center”, czyli nausznego zestawu, który posiada wbudowany mikrofon i dobrze izoluje zewnętrzny szum. Odpowiednie przygotowanie konsultanta do pracy w call center to gwarancja, że będzie dobrze i pewnie wykonywał powierzoną pracę. Będzie skuteczne badał potrzeby Klienta i prawidłowo na nie reagował, proponując produkty i oferty idealnie dopasowane do Klienta. Będzie specjalistą w swojej dziedzinie. Dobrze wyszkolony i przygotowany do pracy konsultant w call center to z jednej strony osoba, na którą można liczyć, a z drugiej strony osoba pewna siebie, odpowiednio przygotowana do pełnienia swoich obowiązków.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›