Wszystkie publikacje eksperckie CCIG Group

9 listopada 2018

Jak wypromować firmę w internecie?

W połowie roku 2018, użytkowników tzw. social mediów było na świecie 196 miliardów i zapewne liczba ta nie zmieniła się na naszą korzyść jako przedsiębiorców. Co ważniejsze, w poprzednim roku użytkowników było mniej o trzynaście procent, stąd konkluzja o naprawdę gwałtownym rozwoju wpływu internetu na wszelkie sfery życia. Jak donosi sam Facebook, posiada ponad 2 miliardy aktywnych userów miesięcznie na całym globie.  Sami zatem doskonale wiecie jak reklamować firmę w internecie - Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn… długo by jeszcze wymieniać. Doskonale wiecie, ponieważ każdy posiadający prywatne konto na popularnie zwanych SoMe, promuje firmę, którą sam jest - swój wizerunek. Zatem potencjalni nowi przedsiębiorcy, start-up’y oraz wszystkie w zasadzie firmy, które ignorują potęgę zasięgu i wpływ mediów społecznościowych, tracą ciągle rosnący udział w komunikacji ze swoimi odbiorcami. Social Media jednym mogą czasami nie być wystarczającym faktorem do osiągnięcia celów i przy wypromowaniu firmy z ich udziałem, możemy niedosyt lub niezadowolenie. WIadomo, że gdzieś finalnie w swoich zamiarach dążymy do zwiększania sprzedaży i zysków. Tutaj bardzo przydatne będą pozostałe narzędzia marketingu internetowego, z których na pewno przynajmniej jedno lub dwa pomogą sprzedawać. O jakich trzeba wspomnieć? Na pewno strona www, odpowiednio przygotowana i dopasowana do produktu. Jeżeli np. chcemy wypromować firmę i sprzedawać np. buty - niezbędny jest sklep internetowy, jakich obecnie dużo na rynku. Jeżeli prowadzimy usługi outsourcingu, strona powinna być również przygotowana pod nasz produkt i target. Dodatkowo wszelkie narzędzia, które będą wspierały zarówno stronę www, jak i całą firmę np. e-mail marketing, czaty, komunikatory czy formularze kontaktowe o działaniach SEM i SEO nawet nie mówiąc.. Naturalnie musimy być w ciągłym kontakcie ze swoimi odbiorcami i na bieżąco (o ile to możliwe) odpowiadać na ich rozterki i zapytania. Jednym słowem prowadzić ciągła komunikację, szczególnie on-line, gdzie dostaje się najwięcej zapytań.Ponownie - Jak promować firmę w internecie? Z głową i kompleksowo, przygotowujac sobie plan działania, monitorować rynek, konkurencję i sfery internetu, które nas interesują. Promowanie firmy on-line jest obecnie czymś, jak to mówią “must have”, lecz dobór narzędzi, metod i technik marketingu internetowego zostaje po stronie firmy, przedsiębiorcy czy specjalistów, a na jego wpływ ma wiele czynników. Warto wziąć ich jak najwięcej pod uwagę podczas planowania swojej własnej, unikatowej promocji firmy.