Jak wypromować firmę w internecie?
Promowanie firmy, marketing. Czy te pojęcia są dla Was tożsame? Jakie we współczesnym, zdigitalizowanym świecie wybrać metody marketingu i promocji firmy, a co trudniejsze, jak je połączyć i zastosować, aby przyniosły założone efekty? Ciężko stwierdzić bez rozważenia konkretnego przykładu. Obecnie na pytanie “Jak wypromować firmę” nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi i prawdopodobnie nigdy nie będzie. Obecny wysyp narzędzi i możliwości promowania firmy jest tak duży, że trzeba określić wiele czynników, aby dobrać to, co będzie odpowiednie dla przedsiębiorstwa i receptury sukcesu. Można to nieco zawęzić, zastanawiając się nad metodami i technikami jakimi chcemy się posłużyć. Aby je odpowiednio dobrać, należy wcześniej określić grupę odbiorców naszego produktu. Naszym hipotetycznym produktem do tego rozważania może być wszystko, trzeba jednak pamiętać, że w założeniu promowania firmy, finalnie promujemy również produkt i wszystko, co z nim związane. Zatem całą otoczkę, jaką ma lub będzie miała nasza potencjalna firma, jeżeli bierzemy pod uwagę np. jakiś start-up.
Od czego więc zacząć?
Zastanowienia się nad tym, czy i jak promować firmę w internecie. Z racji na wspomniany wyżej rozwój technologiczny i digitalizację wielu sfer życia, mamy coraz większe szanse na to, że za pomocą internetu i jego możliwości odnajdziemy swoje grupy odbiorców. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę media społecznościowe, marketing internetowy i całą możliwość promocji firmy on-line. Jak zatem reklamować firmę w internecie?
W połowie roku 2018, użytkowników tzw. social mediów było na świecie 196 miliardów i zapewne liczba ta nie zmieniła się na naszą korzyść jako przedsiębiorców. Co ważniejsze, w poprzednim roku użytkowników było mniej o trzynaście procent, stąd konkluzja o naprawdę gwałtownym rozwoju wpływu internetu na wszelkie sfery życia. Jak donosi sam Facebook, posiada ponad 2 miliardy aktywnych userów miesięcznie na całym globie. Sami zatem doskonale wiecie jak reklamować firmę w internecie – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn… długo by jeszcze wymieniać. Doskonale wiecie, ponieważ każdy posiadający prywatne konto na popularnie zwanych SoMe, promuje firmę, którą sam jest – swój wizerunek. Zatem potencjalni nowi przedsiębiorcy, start-up’y oraz wszystkie w zasadzie firmy, które ignorują potęgę zasięgu i wpływ mediów społecznościowych, tracą ciągle rosnący udział w komunikacji ze swoimi odbiorcami.
Co oprócz Social Media?
Social Media jednym mogą czasami nie być wystarczającym faktorem do osiągnięcia celów i przy wypromowaniu firmy z ich udziałem, możemy niedosyt lub niezadowolenie. WIadomo, że gdzieś finalnie w swoich zamiarach dążymy do zwiększania sprzedaży i zysków. Tutaj bardzo przydatne będą pozostałe narzędzia marketingu internetowego, z których na pewno przynajmniej jedno lub dwa pomogą sprzedawać. O jakich trzeba wspomnieć? Na pewno strona www, odpowiednio przygotowana i dopasowana do produktu. Jeżeli np. chcemy wypromować firmę i sprzedawać np. buty – niezbędny jest sklep internetowy, jakich obecnie dużo na rynku. Jeżeli prowadzimy usługi outsourcingu, strona powinna być również przygotowana pod nasz produkt i target. Dodatkowo wszelkie narzędzia, które będą wspierały zarówno stronę www, jak i całą firmę np. e-mail marketing, czaty, komunikatory czy formularze kontaktowe o działaniach SEM i SEO nawet nie mówiąc.. Naturalnie musimy być w ciągłym kontakcie ze swoimi odbiorcami i na bieżąco (o ile to możliwe) odpowiadać na ich rozterki i zapytania. Jednym słowem prowadzić ciągła komunikację, szczególnie on-line, gdzie dostaje się najwięcej zapytań. Ponownie – Jak promować firmę w internecie? Z głową i kompleksowo, przygotowując sobie plan działania, monitorować rynek, konkurencję i sfery internetu, które nas interesują.
Promowanie firmy on-line jest obecnie czymś, jak to mówią “must have”, lecz dobór narzędzi, metod i technik marketingu internetowego zostaje po stronie firmy, przedsiębiorcy czy specjalistów, a na jego wpływ ma wiele czynników. Warto wziąć ich jak najwięcej pod uwagę podczas planowania swojej własnej, unikatowej promocji firmy.