CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Kreatywny dział HR

    30 kwietnia 2020
    Kreatywny dział HR

    Termin „kreatywność”, który pojawił się w tytule artykułu ma wiele synonimów. Osoba, która posiada tę cechę jest przede wszystkim pomysłowa, tworząca nowe idee czy stosująca oryginalne rozwiązania.To osoba podchodząca do swoich zadań w inny, nietuzinkowy sposób Natomiast drugie kluczowe słowo to HR, kim jest HR-owiec?
    To osoba, która zajmuje się między innymi tworzeniem struktury firmy. Do jej zadań przede wszystkim należy rekrutacja, czyli pozyskanie nowych pracowników oraz dbanie o ich pierwsze wdrożenie w firmie. Musi to zrobić w taki sposób, aby zasilić firmę w osoby rzetelne, kompetentne i chętne do pracy. Jednak w pierwszej kolejności zaprezentujemy kilka metod rekrutacji, w której pracownik działu HR może wykazać się właśnie kreatywnością i ciekawymi pomysłami.

    Akcja poleceń

    Do pierwszej z nich należy akcja poleceń, która jest bardzo korzystna, ponieważ potencjalny, przyszły pracownik ma już informacje na temat firmy z pierwszej ręki – od swojego znajomego. Dlatego też są wysokie szanse, że jak już zainteresuje się pracodawcą, to pracę podejmie oraz będzie rzetelnie wypełniał swoje obowiązki. Osoba polecająca nowego pracownika zyskuje na poleceniu, nowy pracownik zyskuję pracę, a pracodawca zyskuję odpowiedni personel. Nazwijmy to “win-win situation”. Akcje poleceń muszą być przemyślane i odpowiednio ubrane słowa, a także graficznie. Tutaj pole do popisu jest spore dla działu HR.

    Portale społecznościowe

    Portale społecznościowe również dają możliwości pozyskania kandydatów i są świetnym miejscem na wykazanie się online . Dzięki nim możemy sprawdzić chociażby cechy charakteru danej osoby poprzez sprawdzenie zamieszczanych przez nią materiałów (tych oczywiście zamieszczonych publicznie) czy poszukiwać kandydatów na różnych grupach np. na Facebooku.

    Oferta pracy (online) – wspomniana dopiero teraz, ale jest to podstawa działań zespołu HR. Odpowiednio przygotowana może sama z siebie dać odpowiednią ilość aplikacji (tzw. spływ CV w języku HR-owców). Tutaj pole do popisu jest niemal nieskończone i możliwe w każdym elemencie ogłoszenia – zaczynając już od samego tytułu czy nazwy stanowiska.

    Praca w rekrutacji

    Praca w rekrutacji należy na pewno do tych rozwojowych oraz pełnych wyzwań. Samo pozyskanie kandydatów jest trudne, a znalezienie idealnych na proponowane stanowisko – jeszcze trudniejsze. Wiele osób szuka różnych możliwości zarobkowych. Jedni szukają pracy na 3 miesiące, inni natomiast deklarują się na przykład na roczną współpracę. Spośród aplikujących trzeba jednak wyłonić te osoby, które wydają się być dobrze rokujące. Tutaj przydają się umiejętności oceny i prognozowania na podstawie CV oraz rozmowy wstępnej z kandydatem. HR-owiec w branży Call Center, czyli branży zajmującej się telefoniczną obsługą klienta ma ciężkie zadanie, ponieważ należy ona do mocno rotacyjnych. Swoją pomysłowością musi tak zaprezentować stanowisko na jakie aplikuje kandydat, aby było ono możliwie najbardziej atrakcyjne. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom musi poprowadzić w ten sposób rozmowę aby zachęcić rozmówcę do „otworzenia się” i szczerych wypowiedzi. Dzięki temu może ocenić prawdziwy stosunek kandydata do przyszłych obowiązków.

    Praca w rekrutacji polega również na wykonywaniu testów predyspozycji zawodowych. Doświadczony HR-owiec doskonale wie, że Telefoniczny Doradca Klienta musi być przede wszystkim odporny na stres. Branża Call Center stawia na kompleksową obsługę, więc nie może sobie pozwolić na zdawkowe odpowiedzi ze strony konsultanta, nawet jeżeli klient będzie należał do wyjątkowo nieprzyjemnych osób. Wiele testów predyspozycji zawodowych pozwala również ocenić kreatywność co do budowania wypowiedzi czy szukanie dobrych rozwiązań dla nowych ofert klienta. Pracownik działu HR musi stawiać na swoją pomysłowość co do przeprowadzenia rozmowy rekrutacyjnej aby w najwyższym stopniu „wyłapać” dobre cechy aplikanta.

    Kreatywność HR-owca jest bardzo ważna w każdym momencie jego pracy jako rekrutera. Nieszablonowe przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych pozwala nie tylko wyłonić najlepszych, przyszłych pracowników, ale również uatrakcyjnić stanowisko na jakie osoba kandyduje.

    Karol Dudzik

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki