CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Kompetencje konsultanta – rozwiń skrzydła w CC

    8 kwietnia 2021
    Kompetencje konsultanta? Jak rozwinąć skrzydła? - CCIG

    Jak widzimy takie kompetencje?

    Na przestrzeni lat stanowisko Telefonicznego Doradcy Klienta bardzo ewoluowało. Wielokrotnie zmieniało nazwę i kompetencje, jakich poszukuje się u kandydata. Ponadto wiele osób może nie zdawać sobie sprawy, że Telefoniczny Doradca Klienta to nie tylko telefoniczny, ale także mailowy, korzystający z czatu czy nawet WhatsApp’a – wciąż Doradca Klienta. Obecna sytuacja na rynku pracy (rozwijanie komunikacji z klientem kanałami online) i powszechnie panujący brak czasu u ludzi, sprawia, że osoby na takie stanowiska są coraz bardziej poszukiwane na rynku pracy. Komunikacja różnymi kanałami online staje się dla wielu firm głównym sposobem na komunikację. Wiąże się z tym też poszukiwanie u kandydata szeregu cech i kompetencji, które pozwalają na odnoszenie sukcesów na tego typu stanowiskach. W roli konsultantów call center najlepiej sprawdzają się osoby młode, które chcą się rozwijać i zdobywać nowa wiedzę. Cechuje je najczęściej energia, motywacja i chęć zdobywania doświadczenia. Do tego dodajmy trochę chęci samorozwoju i mamy osoby, które rozwijają się bardzo dobrze w środowisku komunikacji i obsługi klienta online.

    Obowiązki Konsultanta

    Głównymi obowiązkami konsultanta jest m.in. przyjmowanie zgłoszeń, rozwiązywanie problemów oraz odpowiadanie na pytania klientów. Coraz częściej i od dłuższego czasu jednak są to nie jedyne obowiązki. Konsultant call center jest doradcą, którego zadaniem jest dopasować ofertę idealnie do potrzeb klienta, rozwiązać różnego rodzaju problemy posprzedażowe, reklamacyjne czy informacyjne. Musi on nauczyć się badać potrzeby, reagować na nie i dopasowywać pod nie odpowiednią ofertę. Często najważniejszą cechą u przyszłego konsultanta jest umiejętność słuchania i analizowanie tego co usłyszy. 

    Klient nie zawsze potrafi wprost określić swoje oczekiwania i wymagania co do danego produktu. Konsultant call center poprzez szereg pytań, musi sam określić co tak naprawdę potrzebne jest danemu klientowi. Umiejętność przekazywania informacji, negocjowania i konstruktywnego argumentowania mogą być często kluczowe.

    Zakres obowiązków konsultanta telefonicznego jest zatem bardzo obszerny, co pozwala na zdobycie wielu cennych kompetencji. Osoby pracujące na tym stanowisku przygotowane są do pracy z wieloma typami osobowości, pod presją czasu ale przede wszystkim potrafią dopasować siebie i swoją ofertę do wymagań nawet najtrudniejszych klientów. Umiejętność adaptacji do różnych sytuacji, jest bardzo przydatna w życiu zawodowym jak i prywatnym. 

    Obowiązki z jakimi mierzy się doradca klienta w swojej pracy często wymagają podejmowania też różnych decyzji, często w krótkim czasie. Musimy szybko coś doradzić albo zareagować na jakiś problem, z którym boryka się nasz klient. To jak poradzi sobie taki konsultant w dużej mierze zależy od jego zaangażowania oraz od jego umiejętności pracy pod presja czasu. Kompetencje doradcze, znajomość produktu i elastyczności oferty, które zdobywa podczas szkolenia wstępnego, będą w tym wypadku kluczowe i na pewno zaważą na sukcesie transakcji. Wszelkie cechy osobowości, charakteru, jak i nabyte podczas szkoleń i pracy atuty, na pewno pozwolą zbudować solidną ścianę, składającą się finalnie z doświadczenia i motywacji do rozwoju – praca w CC daje wiele możliwości, nawet jak nie w firmie, w której się zaczyna, to świetne przygotowuje na kolejne kroki w karierze zawodowej.

    Możliwości na stanowisku Konsultanta?

    Praca w call center, umożliwia zdobycie wielu cennych kompetencji, które mogą zostać wykorzystane również na stanowiskach ponad konsultanckich, przy zarządzaniu zespołem, w zespołach trenerskich, dziale HR czy kiedyś w docelowym zawodzie, który chcemy wykonywać za kilka lat.

    CCIG Group, daje możliwości awansu i sprawdzenia swoich umiejętności na wielu stanowiskach. Począwszy od działu biznesu i stanowisk managerskich, po pracę w dziale HR czy pracę jako trener CCIG. Młodzi ludzie mogą nie tylko rozwijać się jako konsultanci, ale również zdobywać wiedzę i umiejętności na dużo bardziej złożonych i odpowiedzialnych stanowiskach.

    Wiedza i kompetencji zdobyte w czasie pracy jako konsultant telefoniczny są bardzo potrzebne na stanowiskach zarządzających zespołem.  Adaptacja do różnych warunków, wspomniana praca pod presją czasu, wielozadaniowość – wszystkie te kompetencję są bardzo poszukiwane u kandydatów na stanowiska managerskich. To one pozwalają sprawnie zarządzać zespołem i odnaleźć się w nowej rzeczywistości. A jeśli nie od razu kierować zespołem, to stworzyć solidne fundamenty do kolejnych kroków w rozwoju swojej osoby.

    Ścieżki kariery w CCIG są bardzo mocno rozbudowane i na pewno każdy, kto chce się rozwijać, poszerzać swoje horyzonty, zdobywać nową wiedzę i umiejętności, znajdzie coś dla siebie. Jeśli tylko konsultant chce się rozwijać, to ma do tego bardzo dużo możliwości. Kompetencje zdobyte podczas szkoleń wdrożeniowych, podczas całej pracy w call center pozwalają na zdobycie pracy związanej z branżą call center, jak również w wielu innych branżach niekoniecznie związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, a takżę z wielmia innymi dziedzinami zawodowymi. Mffożliwości rozwoju w strukturach call center są bardzo atrakcyjne dla młodych kandydatów, którzy szukają pracy elastycznej i jednocześnie dającej duże możliwości zdobycia nowych kompetencji i umiejętności. Czy jest to idealny start i wejście w życie zawodowe? Dla niektórych na pewno tak. Wiele osób, które obecnie pracuje w centrali CCIG we Wrocławiu, zaczynało jako Telefoniczny Doradca Klienta.

    Dorota Kowalewska-Korn


    Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy w call center.

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki