CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Czym wyróżnia się dobry lider w call center?

    23 czerwca 2021
    Czym wyróżnia się dobry lider? - Eksperci CCIG

    Lider to osoba, która, najprościej rzecz ujmując, zarządza grupą ludzi. W call center pełni bardzo ważną rolę, a na jego barkach spoczywa wiele obowiązków. Nadzoruje zespół pracujący na infolinii, kontroluje jakość pracy, spotyka się ze swoimi konsultantami w celu omówienia wyników, motywuje, tworzy grafiki, przygotowuje raporty, rankingi… 

    Czym zatem powinien wyróżniać się manager zespołu call center, aby można go było nazwać prawdziwym liderem?

    Wspiera zespół

    Praca lidera call center jest bardzo odpowiedzialna, ponieważ każdego dnia mierzy się on z wieloma wyzwaniami i często zaskakującymi sytuacjami. Konsultanci liczą na jego wsparcie merytoryczne, a niekiedy również psychologiczne. W czasach pandemii jest to niezwykle istotne, ponieważ większa część zespołu pracuje w trybie home office. Niektórzy konsultanci czują się w domu świetnie, inni potrzebują większego wsparcia ze strony lidera. Zdarza się, że eksperci zwierzają się ze swoich problemów z życia prywatnego i dopytują o radę. Lider jest dla nich kimś więcej niż tylko szefem, ale musi pamiętać, żeby nie zatracić się w problemach swoich konsultantów i kierować się zdrowym rozsądkiem.

    Jest otwarty

    Call center to bardzo dynamiczna branża. Lider zespołu musi być otwarty na zmiany, które czasem mogą zaskoczyć. Powinien wykazywać się elastycznością i szybko przystosowywać do zmieniającej się sytuacji. Musi być również otwarty na ludzi, ponieważ pracuje z bardzo zróżnicowanymi charakterami. W zespole znajdują się osoby, które mają odmienne upodobania, podejście do życia. Dobry lider podchodzi do każdego ze swoich konsultantów indywidualnie i z otwartością. 

    Dzieli się doświadczeniem

    Dobry lider call center dzieli się ze swoim zespołem praktycznym doświadczeniem. To zadanie w naszej firmie jest ułatwione, ponieważ w większości przypadków lider, zanim zacznie zarządzać zespołem, pracuje jako ekspert na infolinii. Takiej osobie łatwiej  jest “wejść w buty” swoich pracowników, ponieważ ma doświadczenie jako konsultant. Może przekazać swojemu zespołowi unikalne know how, które zdobył podczas pracy z klientem na infolinii. 

    Odważnie stawia czoła problemom

    Praca lidera call center często wiąże się z dużą presją. Musi on sprostać wymaganiom swojego kontrahenta, przełożonego i zespołu. Często gonią go terminy, pojawiają się sprawy, które muszą być zrobione „na wczoraj”. Dobry lider call center powinien cechować się wielozadaniowością, dobrą organizacją i umiejętnością działania pod presją czasu. 

    Motywuje zespół

    Niewątpliwie jednym z najważniejszych zadań lidera call center jest motywacja zespołu. 

    Praca z klientem na infolinii nie jest łatwa. Konsultanci każdego dnia mierzą się z wieloma problemami, z którymi dzwonią do nich klienci. Niekiedy rozmowy są dla nich stresujące i „podcinają skrzydła”.  Zadaniem lidera jest nie dopuścić do tego, by trudne sytuacje wpłynęły na konsultanta demotywująco. Dobry lider zespołu call center potrafi dostosować sposób motywowania indywidualnie do każdego pracownika. W zgranym zespole konsultanci motywują również siebie nawzajem. 

    Potrafi przyjmować krytykę

    Lider zespołu call center często spotyka się z krytyką. Może ona pojawiać się ze strony zespołu, ale również ze strony przełożonego. Najważniejsze, aby odróżnić bezpodstawny atak od konstruktywnej krytyki – nie przyjmować do siebie tego pierwszego, a z drugiego wyciągać wnioski na przyszłość.  

    Bycie liderem zespołu call center nie jest łatwe, ale może być bardzo satysfakcjonujące, jeśli uda się wykorzystać swoje cechy i umiejętności w zarządzaniu zespołem w konkretnym projekcie.  Niewątpliwie, aby stać się dobrym liderem call center, należy również pamiętać o jednej ważnej zasadzie – komunikacja to podstawa. 

    Patrycja Sugajska

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki