Komunikowanie się wewnątrz organizacji jest jednym z najistotniejszych wyzwań dzisiejszych firm. Sam proces powinien być bardzo dobrze opracowany i dostosowany do pracowników aby współpraca między nimi była możliwie jak najbardziej efektywna. Dlatego właśnie niezwykle ważne jest, aby inwestować w skuteczną komunikację, która może przynieść nam wiele korzyści, natomiast jej brak nawet straty materialne. Może to brzmieć bardzo drastycznie, ale komunikacja wewnętrzna często jako element strategii komunikacji jest pomijana i następnie projektowana oraz wdrażana ad hoc, jak już coś się sypie, albo zwyczajnie jest przymus przekazania informacji między komórkami w przedsiębiorstwie.
Na wstępie warto wrócić do początku i zobaczyć czym jest tak naprawdę proces komunikowania się. Komunikacja czyli wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami czy ideami pochodzi z łacińskiego communico – uczynić wspólnym, wspólność, naradzać się. Sama etymologia wskazuje nam kierunek porozumiewania się – wspólne działanie. Dlatego też komunikacja wewnętrzna powinna być uspójniona, ujednolicona i prowadzona w sposób przemyślany, według planu i z głową.