CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Storytelling w budowaniu motywowania i zaangażowania pracowników

    22 lutego 2020
    Storytelling a zaangażowanie w pracy

    Storytelling, to coś, co towarzyszy nam tak naprawdę prawie od zawsze. Zaczyna się już od najmłodszych dziecięcych lat, gdzie nasi bliscy i nie tylko opowiadają nam różne historie. Ci najbliżsi robią to by oddać nas w opiekę Morfeuszowi i mieć chwilę wytchnienia dla siebie. Od tych właśnie najmłodszych lat dzieciństwa, uczymy się jak przekazywanie historii i informacji jest ważne dla rozwoju i budowaniu światopoglądu. Z definicji storytellingu wiemy również, że traktowany jest jako naturalny sposób wymiany doświadczeń i przez to niejako przypina mu się metkę metody badawczo-poznawczej, która nie jest inwazyjna dla odbiorcy i przez to jest bardzo skuteczna oraz daje dużą swobodę w procesie poznawczym.

    Podobnie w trakcie wszystkich lat nauki szkolnej, przekazywana nam wiedza, najczęściej opiera się na o jakieś historie, doświadczenia czy anegdoty, które jak powszechnie wiadomo – mają mniejszy lub większy sens. Ale nie o sens chodzi, lecz o osiągnięcie zamierzonego celu przekazania informacji skonstruowanej w konkretny sposób w konkretnym celu. Taki sposób edukowania jest przede wszystkim prosty w przekazie związku z czym wymiana wiedzy jest potencjalnie możliwa między niemal każdym odbiorcą i mówcą.

    Storytelling w zarządzaniu

    Zarządzanie pracownikami okazuje się zdecydowanie bardziej skuteczne, gdy menedżer wcale nie próbuje ich przekonywać, a za to angażuje ich np. poprzez klarowne pokazanie, jak będzie wyglądała zmiana, gdy zostanie wdrożona, jakie mogą być trudności i jak je przezwyciężyć. Może to zrobić dzięki opowiadaniu historii, które sprawią, by dane przedsięwzięcie stało im się bliższe, zaczęło ich obchodzić i dotyczyć. W ten sposób przełożony skłania podwładnych do działania poprzez komunikację, będąc przy tym przystępnym i naturalnym.
    Wyniki osiągane przez naszych konsultantów we wszystkich oddziałach, mogą świadczyć o tym, że kadra trenerska, jak i menedżerska świetnie radzi sobie ze stosowaniem storytellingu w życiu codziennym.

    Storytelling a call center

    Praca w call center, może być świetnym przykładem jak storytelling wpływa na zaangażowanie czy też efekty pracy konsultantów i nie tylko. Call center to świetne miejsce do pracy dla wszystkich młodych, a przede wszystkim studentów, którzy szukają szansy na zarobek, by podwyższyć standard życia przeciętnego słoika. Storytelling towarzyszy nam w pracy z Klientem niemal ciągle. Klient jest nieodłącznym elementem pracy Konsultanta w usługach contact center. Co za tym idzie, podczas wykonywanie takiej pracy, od dziesiątek już lat – same tworzą się kolejne historie i anegdoty, które wykorzystuje się w procesach szkoleń i coachingu.

    Pracownik call center jeszcze przed rozpoczęciem pracy, doświadcza przekazywania wiedzy na zasadach storytellingu. Wykwalifikowany trener lub manager podczas szkolenia wstępnego, przekazuje różnoraką wiedzę np. jak rozmawiać z klientem. Uczy przyszłych pracowników call center jak odpowiadać na pytania. Ale przede wszystkim przekazuje wiedzę na temat produktu i tego w jaki sposób można sobie radzić w różnych sytuacjach – często na przykładach, które faktycznie miały miejsce. To właśnie metoda storytellingu pomaga wzbudzić zainteresowanie wśród ludzi, którzy biorą udział w szkoleniu. Ponadto najczęściej praca w call center przyciąga młodych uczących się, jak i studentów i utrzymanie pełnego skupienia przez słuchaczy jest dużym wyzwaniem dla trenera.

    Osoba prowadząca szkolenie, chce być wiarygodna w tym co chce przekazać przyszłym pracownikom call center. Musi dostosować się do grupy, z którą pracuje i przygotować przykłady historii pod odbiorców, którym będzie przekazywać wiedzę. Takie podejście jest kluczem do utrzymania pełnego skupienia oraz efektywnego przekazania wiedzy na szkoleniu. Uderza to w punkt storytellingu.

    Po pierwszych szkoleniach jednak przygoda się nie kończy, a wręcz dopiero się zaczyna.
    Wyszkolić pracownika call center to jedno, a utrzymać u niego wysoki poziom zaangażowania przez cały okres współpracy to drugie. Pracownicy call center, głównie uczniowie oraz studenci, często nie traktują tej pracy poważnie. Jeśli chcą poprawić jakość wykonywanej pracy oraz zaangażowanie i podejście do tego co robią to proste, stanowcze komunikaty mogą nam w tym nie pomóc. Co więcej, takie wydawanie poleceń, może zadziałać wręcz przeciwnie i podciąć skrzydła osobom pracującym w call center. Tutaj z pomocą przychodzi nam właśnie ponownie storytelling. Jest to jeden z najmniej inwazyjnych i podatnych na zakłócenia

    autor: Piotr Gębski

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki