CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Spotkanie rekrutacyjne w call center okiem rekrutera

    11 sierpnia 2021
    Spotkanie rekrutacyjne w Call Center okiem rekrutera - Baner CCIG

    Każdy proces rekrutacyjny jest inny – może się różnić liczbą etapów czy też źródłem  pozyskania aplikacji. Każda rekrutacja ma jednak stały element – rozmowę rekrutacyjną – która ma zazwyczaj decydujące znaczenie w wyborze kandydata. 

    Cały proces rekrutacyjny w zależności od firmy, stanowiska i badanych kompetencji składa się z kilku elementów. Pierwszym z nich jest na pewno zapotrzebowanie na pracownika, a więc publikacja ogłoszenia. Obecnie na rynku mamy szeroki wachlarz portali, na których można dodawać ogłoszenia w różnej formie, szacie graficznej czy też o różnej treści. Odzew na ogłoszenie daje nam bazę kandydatów, na której możemy dokonać pierwszej selekcji i wybrane osoby zaprosić na rozmowę o pracę. 

    Rozmowa kwalifikacyjna, znana również pod nazwą rozmowy rekrutacyjnej lub interview to podstawowe narzędzie  w procesie selekcji kandydatów. Celem rozmowy o pracę jest bezpośredni kontakt z kandydatem. W czasie rozmowy pracownik działu HR  ma możliwość zebrania informacji od kandydata, zbadać jego kompetencje, zweryfikować doświadczenie, przygotowanie merytoryczne oraz motywację do pracy. Dla kandydata zaś jest to okazją, by dowiedzieć się więcej na temat firmy i stanowiska, o jakie się ubiega. 

    Profil kandydata

    Przed rozmową kwalifikacyjną o pracę należy jeszcze raz zapoznać się z dokumentami rekrutacyjnymi kandydata. Pozwoli to uniknąć pytań odnoszących się do faktów podanych w CV,  np. o kierunek studiów. Profesjonalne podejście do rozmowy będzie także informacją dla kandydata, że ma do czynienia z firmą godną zaufania.

    Plan rozmowy

    Nie chodzi tutaj o przygotowanie pojedynczych pytań, lecz raczej zastanowienie się, jakie kompetencje u kandydata chcemy zbadać. W rozmowie kwalifikacyjnej w call center na pewno ważnym elementem jest sprawdzenie komunikatywności kandydata. W call center rozmowa z klientem jest podstawą, dlatego kandydat powinien płynnie czytać i poprawnie interpretować tekst, chętnie słuchać rozmówcy i jasno formułowac sowje wypowiedzi. Śmiała rozmowa z klientem musi być jednak pozbawiona wyniosłości czy też arogancji. 

    Atmosfera

    W przypadku rekrutacji stacjonarnych należy zadbać o ciche i spokojne miejsce, gdzie będziemy mogli przeprowadzić z kandydatem rozmowę o pracę. Warto również pamiętać o punktualnym rozpoczęciu spotkania. W przypadku rekrutacji online również atmosfera będzie ważnym czynnikiem wpływającym na przebieg rozmowy. Warto zadbać o dobrą komunikację z kandydatem oraz zapewnić  wsparcie techniczne w przypadku problemów z połączeniem. 

    Rozmowa

    Rozmowa kwalifikacyjna, zarówno online, jak i bezpośrednia, to sytuacja stresująca dla większości kandydatów. Wielu z nich jest na początku rozmowy spiętych i nerwowych. Dlatego ważny jest przyjazny klimat rozmowy, który pozwoli kandydatom się rozluźnić. Warto zacząć rozmowę od pytań zachęcających, które pozwolą kandydatowi się otworzyć, pokazać swoje mocne strony, opowiedzieć o swoim doświadczeniu i kwalifikacjach.

    Pamiętajmy jednak, że to rekruter prowadzi rozmowę i on powinien dbać o jej prawidłowy przebieg, okazywać zainteresowanie i uważnie słuchać. Niedopuszczalne jest odpowiadanie na maile czy też odbieranie telefonu. Postawa rekrutera podczas spotkania to budowanie wizerunku firmy od samego początku. 

    Informacja zwrotna

    Po rozmowie rekrutacyjnej ważne jest przekazanie kandydatowi, jakie są dalsze etapy rekrutacji lub kiedy dostanie informację zwrotną. Nie powinniśmy z nią zbyt długo zwlekać, jednakże dział HR musi mieć czas na zweryfikowanie wszystkich uczestników rozmów i podjęcie decyzji. Informacja zwrotna powinna trafić do wszystkich kandydatów. Dobrze, żeby feedback zawierał uzasadnienie naszej decyzji. 

    Ważne jest, aby nie oceniać samego kandydata lecz umiejętności wymagane na danym stanowisku. Bez względu na wynik rekrutacji warto zacząć od podziękowania za udział w rekrutacji i poświęcony czas. 

    ***

    Rozmowa kwalifikacyjna to bardzo ważny etap rekrutacji. Pozwala kandydatowi bliżej przedstawić swoją osobę oraz zapoznać się z działalnością firmy. Dla rekrutera jest to możliwość poznania kandydata, zweryfikowania jego wiedzy oraz umiejętności. Odpowiednie przygotowanie do rozmowy obu stron pozwala na pozytywne zakończenie procesu rekrutacji i wyłonienie odpowiedniego kandydata. Tylko dobrze przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna zweryfikuje i odnajdzie wymagane cechy i kompetencje na danym stanowisku. Jest to jeden z najważniejszych elementów rekrutacji, którego nie da się i nie można pominąć, nawet w najprostszej rekrutacji. 

    Aleksandra Rakowska

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki