CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Czy warto inwestować w marketing wewnętrzny?

    22 października 2018
    Czy warto inwestować w marketing wewnętrzny - CCIG Group

    Według teorii Philipa Kotlera, jednego z prekursorów i najbardziej znanych autorów książek o zarządzaniu w marketingu, strategia firmy powinna być przekazana w odpowiedni sposób klientowi wewnętrznemu, czyli wszystkim pracownikom firmy. Sam marketing wewnętrzny czy komunikacja wewnętrzna mogą być rozumiane bardzo różnie, szczególnie że sama dziedzina marketingu jest pojęciem bardzo obszernym, rozumianym generalnie jako szeroko pojęte działania promocyjne firmy, a komunikacja z kolei procesem przekazania informacji. Chodzi jednak o synergię tych dwóch pojęć na potrzeby realizacji strategii komunikacji w organizacji.

    Komunikacja wewnętrzna w firmie jest pojęciem złożonym, wymagającym ciągłego monitorowania, planowania, odpowiednich działań i doskonalenia. Kompleksowość tego pojęcia polega na nieustannym zaangażowaniu w realizację działań marketingu wewnętrznego obu stron – organizacji i pracowników.

    Z jednej strony mamy nadawcę komunikatów, z drugiej odbiorcę. Jednak stanowiska te muszą być zamienne, ponieważ obie strony powinny być zarówno nadawcami jak i odbiorcami przekazywanej informacji w komunikacji wewnętrznej. Regularne monitorowanie pomaga śledzić reakcje pracowników na to czy komunikacja w organizacji realizowana jest odpowiednio oraz czy same przekazy w niej zawarte, są wartościowe i istotne dla odbiorców.

    Marketing wewnętrzny a nakłady czasu pracy

    Marketing w firmie wymaga niewątpliwie nakładów czasu pracy oraz odpowiedniego budżetu. Jednak najistotniejszym elementem są tutaj ludzie. Bez ich udziału wdrożenie żadnej, nawet najlepszej strategii, nie będzie możliwe. Systemy motywacyjne w firmie są jedną ze składowych marketingu wewnętrznego, w którą trzeba inwestować. Najlepiej, jeżeli przemyślanie i na różnych płaszczyznach np. oferując dodatkowe możliwości finansowe w postaci premii za wykonanie jasno określonych zadań czy osiągnięcie celów.

    Także dostosowanie miejsca pracy ma ogromne znaczenie. Każda osoba zwraca uwagę na coś innego, warto więc słuchać i starać się reagować na potrzeby pracowników. Pomoże to w tworzeniu odpowiedniej obustronnej komunikacji wewnętrznej oraz atmosfery pracy.

    Marketing wewnętrzny - Outsourcing - Omnichannel - Back Office

    Marketing wewnętrzny a procesy w organizacji

    Bez marketingu wewnętrznego, wiele procesów często ulega zaburzeniu. Nie mówimy tutaj jedynie o komunikacji w organizacji, lecz o zjawiskach takich jak identyfikowanie się z firmą czy rozumienie funkcji jaką pełni na rynku. Warto więc wiedzieć co w trawie piszczy, utożsamiać się w jakiś sposób z firmą i współpracownikami. Tworzenie zespołów pomaga w budowaniu relacji wewnątrz przedsiębiorstwa i motywuje do pracy.

    Zwiększenie motywacji ma ogromny wpływ na wyniki pracy, całą komunikację wewnątrz organizacji oraz kształtowanie się opinii na temat firmy wśród odbiorców zewnętrznych. Warto więc bez dwóch zdań inwestować w marketing wewnętrzny, tak samo jak zewnętrzny. Wszystko jednak musi być obudowane odpowiednią strategią i jej realizacją – co nie jest łatwe. Natomiast opoką realizacji strategii marketingu wewnętrznego jesteśmy my sami.

    Dowiedz się jak angażujemy konsultantów w życie organizacji?

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki