CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Czas na CSR? Czyli czas na co?

    25 października 2019
    Czas na CSR? - Eksperci CCIG

    CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to na pierwszy rzut oka termin dosyć niepopularny. Gdy jednak przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej to okaże się, że odpowiedzialność, o której tu mowa dotyczy w pewnym stopniu każdego z nas. Oczywiście osoby tzw. “wtajemniczone” w codzienność CSR-u i budowanie czy realizację strategii odpowiedzialnego biznesu uważają ten termin za obowiązkowy i podstawowy. Natomiast jak dobrze pewnie wiecie, każdy jest zaznajomiony z terminami, które opisują jego branżę, w której się rozwija.

    Zacznijmy od definicji – czym jest CSR

    Skąd wzięła się koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu? Zgodnie z wykładnią ONZ społeczna odpowiedzialność biznesu to strategia zarządzania, dla której priorytetem są działania każdej firmy na rzecz interesu społecznego, praw człowieka, środowiska, a przede wszystkim relacji. Istotna przy opracowaniu strategii CSR jest komunikacja między poszczególnymi działami firmy, a informowanie o wszelkich działaniach z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu przyczynia się do wzrostu konkurencyjności danego przedsiębiorstwa.

    Społeczna odpowiedzialność

    Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jest nie tyle wymagana, co pożądana. Łatwo zauważyć, że biznes w coraz większym stopniu dostrzega pozytywne korzyści wykorzystania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Firmy odpowiedzialne społecznie czerpią profity wynikające z filiacji i ich społecznego zaangażowania. Przedsiębiorstwa, które rozwijają obszary społecznej odpowiedzialności biznesu zyskują miano odpowiedzialnych partnerów. A przecież dążenie do stworzenia wzajemnego zaufania staje się dziś sposobem na prowadzenie biznesu.

    Co ważne, społecznie odpowiedzialne przedsiębiorstwo potrafi dostrzegać rolę i znaczenie społecznego zaangażowania. Jeżeli firma działa na podstawie opracowanej strategii CSR to prędzej, czy później może spodziewać się korzyści w postaci pozytywnego wizerunku jako pracodawca i kontrahent. Każda firma, która pragnie rozwoju musi zadbać o to, by wyglądać dobrze w oczach kontrahentów, pracowników, czy społeczności lokalnej, ponieważ umożliwia to długotrwałą współpracę z tymi obszarami.

    Obszary społecznej odpowiedzialności

    Na rynku możemy spotkać mnóstwo firm odpowiedzialnych społecznie. Wykorzystują one różne obszary społecznej odpowiedzialności biznesu, choć najnowsze obserwacje pokazują, że inwestowanie w ochronę środowiska cieszy się w ostatnich latach niesłabnącą popularnością. Stąd też ogrom strategii CSR kładących nacisk na ekologię.

    Przykładem CSR w tym kontekście jest wymiana żarówek w biurze na energooszczędne, czy segregacja odpadów, choć wydawać by się mogło, że takie działania nie są niczym szczególnym, jednak wszystko to przyczynia się do ochrony środowiska.

    Kolejne przykłady CSR to wszelkiego rodzaju pikniki rodzinne, czyli promocja relaksu, odpoczynku i pogłębiania relacji społecznych oraz zaangażowania pracowników z życie organizacji. Firma w tym obszarze CSR wcale nie musi być organizatorem akcji, wystarczy, że przedsiębiorstwo będzie sponsorem.

    Następnym, choć nieoczywistym pomysłem są akcje pomagające zwierzętom. Takiego rodzaju przedsięwzięcia nie można przypisać do żadnego konkretnego obszaru CSR – jest to przecież podejście prośrodowiskowe, jak również prospołeczne.

    CSR a CCIG

    Jeżeli chodzi o CSR w Polsce to mamy się czym chwalić. Jeden z naszych partnerów biznesowych prowadził projekt pdt. Pracownie Orange, który miał ułatwiać członkom małych społeczności dostęp do informacji i nowoczesnych technologii. W związku z tym aż w 50 miejscowościach powstały Pracownie Orange. Są to punkty otwarte dla wszystkich, które służą jako miejsce rozwijania kompetencji cyfrowych, ale także jako przestrzeń spotkań. Kolejny przykład CSR w Polsce i kolejny z naszych biznesowych partnerów, czyli Jeronimo Martins Polska, a więc popularna Biedronka, która w 2015 zyskała uznanie w oczach Forum Odpowiedzialnego Biznesu za organizację konkursu ,,Piórko 2015’’

    Niestety, takie podejście do biznesu nie jest jeszcze zjawiskiem powszechnym. Wiele firm nadal nie dostrzega roli i znaczenia społecznego zaangażowania.

    Sonia Hanek-Bozio

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki