Infolinia to generalnie rzecz biorąc dział pomocy, który odpowiada za udzielanie informacji oraz rozwiązywanie problemów dotyczących produktów i usług powiązanych z daną firmą, produktem. Dostarcza wsparcia oraz informacji użytkownikom końcowym, klientom, kontrahentom, a także innym powiązanym z nim podmiotom. Na co dzień bardzo często spotykamy się z usługą jaką jest infolinia telefoniczna. Gdzie? Na każdym kroku – jako zwyczajnie rozumiany konsument stykamy się z infolinia konsumencka. Rozpoczynając od zakupów spożywczych i produktów użytku codziennego, idąc dalej poprzez wszelakie urządzenia elektroniczne tj. komputery, sprzęt RTV/AGD czy inne, a kończąc na szeroko rozumianych usługach, finansowych, bankowych – bardzo różnych. Bo komu nie zdarzyło się zadzwonić na infolinię i skorzystać z porady specjalisty ds. obsługi klienta czy telefonicznego doradcy klienta?
No właśnie – infolinia, helpdesk system, informacja telefoniczna jakkolwiek nazwane, są powszechne i potrzebne. Coraz częściej w dużych firmach i korporacjach używane jest pojęcie helpdesk zamiast klasycznej infolinii informacyjnej tudzież wsparcia technicznego, zwłaszcza w relacjach B2B i na poziomach wewnątrz strukturowych dużych spółek.
Warto zauważyć, że obecnie każda szanująca się firma, która oferuje szaremu kowalskiemu cokolwiek za ekwiwalent pieniężny posiada infolinię. Czy na pewno? W zasadzie tak, natomiast nie koniecznie własną niezależną – w tym momencie pojawia się Call Center, takie jak nasze. Świadczenie usług infolinijnych jest bardzo ważnym produktem każdego większego Contact Center – przynajmniej na polskim rynku. Zespoły Infolinii telefonicznej, wsparcia technicznego czy personel IT nie muszą wcale znajdować się w każdej placówce lub biurze. Dostęp do wielu aplikacji i software’u pozwala na zdalną pomoc w niemal każdym momencie.
Skuteczne działanie HelpDesku powiązane jest z pewnymi funkcjami, jakie powinien i może spełniać w zależności od zakresu działań. Dział pomocy technicznej, który w zasadzie śledzi problemy użytkowników za pomocą oprogramowania notującego alerty i usterki. W ten sposób można klasyfikować problemy i sortować według unikalnych numerów zgłoszeń, użytkowników, kont. Można wyodrębnić także dział HelpDesk na poziomie przedsiębiorstwa, stricte wewnętrzny, który obsługuje wszelkie bilety i zgłoszenia, nadaje im priorytety i realizuje w ustalonej procesami kolejności.
W przypadku Call Center głównymi zespołami projektowymi w sferze helpdesku są zespoły infolinijne, które odpowiadają za infrastrukturę telefoniczną kontrahentów, świadcząc tym samym usługi contact center B2C pomiędzy konsumentami, a producentami produktów i usług. Jest to bardzo częste zjawisko dla dużych, znanych marek, wchodzących na obce rynki, nie posiadając centrali czy infrastruktury w miejscu docelowego rozwoju brandu. Usługi infolinii konsumenckiej mają powszechne zastosowanie w szeroko rozumianym handlu, finansach, bankowości, świadczeniach medycznych oraz wielu innych branżach.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__lc_cid | 2 years | This is an essential cookie for the website live chat box to function properly. |
__lc_cst | 2 years | This cookie is used for the website live chat box to function properly. |
__oauth_redirect_detector | past | This cookie is used to recognize the visitors using live chat at different times inorder to optimize the chat-box functionality. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_5QLCQFF42K | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_10130161_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |