CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Zostań liderem!

    16 maja 2022
    Zostań liderem - Artykuły Eksperckie

    Każda organizacja potrzebuje liderów. To oni są jednym z głównych filarów firmy i to od nich zależy funkcjonowanie wielu komórek w organizacji. Aby zostać liderem nie wystarczy tylko staż pracy czyli doświadczenie, równie ważne są odpowiednie kompetencje i umiejętności.

    Zarządzanie oparte na szacunku i współpracy implikuje wysoką jakość w procesie rekrutacyjnym na stanowiska liderskie. U kandydatów szuka się cech, które pozwolą zarządzać zespołem w sposób skuteczny, oparty na jasnych, klarownych zasadach i szacunku do drugiej osoby. Dobry lider wspiera zespół i jest dla zespołu autorytetem. Jakie kompetencje są zatem istotne na stanowisku liderskim? Aby się tego dowiedzieć warto przeanalizować kilka różnych kompetencji.

    Komunikatywność

    Komunikatywność to umiejętność jasnego i sprawnego przekazywania i odbierania komunikatów za pomocą werbalnych (mowa) i niewerbalnych (gesty) znaków. Osoba uważana za komunikatywną nie tylko potrafi formułować swoje wypowiedzi w sposób zrozumiały, ale także potrafi słuchać i wyciągać wnioski. Dobry lider umie rozmawiać z każdym, bez względu na wiek, stanowisko czy doświadczenie. W zespole często należy łagodzić konflikty oraz rozwiązywać problemy, dlatego lider powinien umieć podejść do każdej osoby indywidualnie i z empatią, wysłuchać i dopiero wówczas podjąć odpowiednie decyzje.

    Orientacja na cele

    Każdy, kto pracuje w organizacji wie jak ważnym elementem jest realizacja wyznaczonych celów. Dobry lider zawsze zna i rozumie wyznaczone cele, a przy określaniu ich kieruje się zasadą SMART (z j. ang Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound). Ważne jest jego zaangażowanie, pozytywne nastawienie, proaktywność, konsekwencja w dążeniu do celu, ale także elastyczność biznesowa. Lider dokonuje wnikliwej analizy zaplanowanych zadań. W sytuacji pojawienia się problemów w zakresie realizacji celów, dobry lider mobilizuje i motywuje siebie i zespół, jak również bierze odpowiedzialność za swoje wyniki, potrafi z pokorą przyjąć krytykę, przeanalizować błędy i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

    Orientacja na Klienta

    W organizacji, która opiera swoją pracę na kontakcie z Klientem, kompetencja ta jest kluczowym elementem w procesie współpracy. Dobry lider buduje w zespole postawę umożliwiającą utrzymanie pozytywnych, silnych i długotrwałych relacji z Klientem. Dokłada wszelkich starań, by zespół realizował obsługę klienta na najwyższym poziomie, dba o to, by każdy doradca potrafił dobrze rozpoznać potrzeby Klienta, dobrać produkt bądź usługę, a także odpowiednio przekazać informację zwrotną, angażując się tym samym w proces podejmowania decyzji przez Klienta. Tę kompetencję lider stara się rozwinąć w zespole tak, aby satysfakcja Klienta była dla każdego nadrzędnym celem.


    Dowiedz się więcej: Dobra jakość obsługi klienta, a sprzedaż


    Planowanie i organizacja zadań

    Dobry lider planuje działania tak, aby osiągnąć zamierzone rezultaty, w oparciu o ich ważność i priorytety. Planowanie grafików i urlopów, uzupełnianie plików, zebrania z zespołem i spotkania z Kontrahentem to tylko kilka z wielu obowiązków lidera. Każdorazowa, wnikliwa analiza zadania pozwala dobrze zorganizować pracę, by terminowo wywiązać się z jego realizacji. Określenie potencjalnych przeszkód i bieżące monitorowanie pracy, a także reagowanie na pojawiające się problemy to również część pracy lidera. I najważniejsze, czyli terminowość, która jest nieodłącznym elementem pracy.

    Dobry lider potrafi również delegować zadania doświadczonym pracownikom. Korzystanie z pomocy nie świadczy o słabości lidera, ale o odpowiedzialności za ludzi i odpowiednim podejściu do powierzonych zadań i jednocześnie pozwala budować w zespole silne poczucie przynależności i solidarności.

    Budowanie relacji

    Wśród kompetencji liderskich istotnym elementem całej układanki jest umiejętność budowania relacji w zespole. Szczerość, szacunek, zaufanie to podwaliny każdej relacji, zatem zarówno do relacji osobistych jak i do relacji w zespole należy podejść mając na uwadze otwartą i jasną komunikację. Dobry lider opiera swoją współpracę w zespole właśnie na satysfakcjonującej dla obu stron komunikacji, zrozumieniu, a nie na dominacji i rywalizacji. Indywidualne podejście do pracownika, dostępność i zainteresowanie sprawami każdej osoby, zdolność do dzielenia się wiedzą, powodują, że w zespole naturalnie kształtują się pozytywne, długotrwałe relacje. Jeśli do tego dodamy umiejętność przekazywania informacji zwrotnej i doceniania pracownika, zdecydowanie zbudujemy w zespole atmosferę zachęcającą do współpracy.

    Jaki powinien być zatem dobry przywódca?

    Dobry przywódca to przede wszystkim manager pewny siebie, odważnie podejmujący decyzje – taka postawa buduje poczucie bezpieczeństwa w zespole. Poprzez pewność siebie lider buduje również szacunek i profesjonalny wizerunek bez którego trudno stać na czele zespołu. Przywództwo to umiejętność budowania pozytywnego autorytetu, umiejętność szybkiej i jasnej komunikacji, silne zorientowanie na cele, zadania i Klienta, znajomość metod perswazji, to wreszcie umiejętność motywowania i prowadzenia inspirujących rozmów w taki sposób, by zachęcać zespół do działania, ale to także tworzenie klimatu do współpracy, odpowiedniej atmosfery, dbałość o relacje i promowanie wartości organizacji.

    Objęcie stanowiska managera to również ciągła praca nad własnymi niedoskonałościami. Błędną postawą jest spoczęcie na laurach – aby lepiej kierować zespołem potrzebny jest rozwój osobisty i doskonalenie swoich umiejętności. Dobry lider potrafi stworzyć przyjazny klimat i przestrzeń do rozwoju swoich pracowników. Nie ogranicza ich, ale inspiruje i motywuje do rozwijania kompetencji, wiedzy i umiejętności – poprzez swój przykład zachęca do ciągłego rozwoju.

    Funkcja managera nie należy do najłatwiejszych, a powierzona odpowiedzialność jest ogromna. Stanowisko to wymaga od lidera pokładów cierpliwości, ciągłego rozwoju i umiejętnego zarządzania. Jednak nie każdy na tym stanowisku będzie skuteczny. Niemniej objęcie funkcji managera jest doskonałą okazją do rozwijania swoich umiejętności i budowania relacji ze współpracownikami.

    Aleksandra Rakowska

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki