CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Zarządzanie czasem pracy i elastyczny grafik

    3 października 2019
    Zarządzanie czasem pracy i elastyczny grafik

    Zarządzanie czasem pracy to podobno domena ludzi sukcesu. Podobno dlatego, że aby faktycznie działało musimy robić to dobrze. Doba niezmiennie ma dwadzieścia cztery godziny, a zadań i obowiązków nie ubywa. Nic zatem zaskakującego, że w parze z rosnącym tempem życia, na popularności zyskują zagadnienia służące do zrozumienia procesu efektywnego zarządzania czasem w pracy. W zdecydowanie rosnącej liczbie firm wprowadza się tzw. elastyczny grafik pracy pozwalający na pogodzenie życia zawodowego i osobistego, a w efekcie osiągnięcia work-life balance. Aby sprawnie poruszać się po współczesnym świecie biznesu należy nauczyć się wielotorowego zarządzania czasem pracy. W tym artykule rozważę kilka kierunków, o których warto dowiedzieć się więcej aby stać się skutecznym w swoim środowisku pracy.
    Absolutnie elementarną kwestią od, której należy zacząć jest świadome podejmowanie działania oraz przejmowanie kontroli nad swoimi obowiązkami. Jest to niezbędne do osiągnięcia efektów, oraz stanowi preludium do nauki procesu zarządzania czasem
    pracy.  Prawdą jest, że czas upływa nieubłaganie, kluczem jest jednak to aby lepiej spożytkować czas, który mamy do wykorzystania.

    Efektywny System Pracy

    Generalnie chodzi o to aby stworzyć swój indywidualny rozkład czasu pracy. Dobra organizacja musi opierać się na solidnych fundamentach takich jak: wyznaczanie celu, planowanie, podejmowanie decyzji, realizacje oraz monitorowanie. System ma być stworzony w oparciu o indywidualne potrzeby użytkownika. Podstawą tego podejścia jest wypisanie wszystkich zadań, które należy wykonać np. w danym miesiącu  oraz optymalne rozłożenie ich w dostępnym czasie.  Należy pamiętać aby umieścić je zgodnie z ich priorytetem.  Istotne jest jednak to, by cele prawidłowo formułować np. w myśl zasady SMART. Cele powinny być: konkretne, mierzalne, osiągalne, realistyczne oraz określone w czasie.  Wybór priorytetów jest z pewnością jednym z najtrudniejszych elementów w efektywnym zarządzaniu czasem. Zwłaszcza w przypadku elastycznego wymiaru czasu pracy. Można wykorzystać sposób grupowania zadań na: pilne i ważne; ważne, ale niepilne; pilne, ale nieważne oraz niepilne, ani nieważne. Odpowiednie dostosowanie indywidualnego rozkładu czasu pracy, może potrwać, nie należy jednak się poddawać i szukać rozwiązań, które przyniosą wymierne efekty.

    Postaw na technologię

    Programów do zarządzania czasem oraz aplikacji do planowania zadań jest tak wiele, że każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Nowinki technologiczne są doskonałym narzędziem, gdyż pozwalają unikać błędów i pracować skuteczniej. Posiadają ten duży plus, że właściwie możemy korzystać z  nich z każdego miejsca.  Aplikacją do planowania zadań, która jest absolutnym niezbędnikiem to kalendarz Google. Cyfrowa wersja klasycznego kalendarza, w którym można zapisywać wszystkie ważne dla nas wydarzenia. Dodatkowo ustawić sobie powiadomienia, dzielić z kimś kalendarz, czy udostępniać w razie potrzeby. To  niezwykle proste narzędzie, dające zaskakująco duże efekty i znacznie ułatwiają sam proces. Często gdy staramy się zapanować nad czasem robimy mnóstwo notatek, a w efekcie gubimy się w stosie karteczek, których nie jesteśmy w stanie uporządkować. I tu z pomocą przychodzi aplikacja do planowania zadań ~ Evernote.  Aplikacja pozwala nam tworzyć notesy, a w nich dowolne notatki, screeny, listy, rysunki. Rozwiązań i możliwości jest mnóstwo. Wszystkie notatki można segregować, porządkować, odznaczać już wykonane zadania itd. Programów do zarządzania czasem jest mnóstwo, warto poszukiwać odpowiedniego dla siebie, bo niejednokrotnie mogą nam pomóc przed utonięciem w ciężarze obowiązków.

    Pułapki elastycznego czasu pracy

    Osoby, które mają elastyczny wymiar czasu pracy muszą uważać na pułapki z tym związane. Nienormowane godziny pracy, mogą mylnie prowadzić do wrażenia większej swobody w gospodarowaniu czasem, a w efekcie doprowadzić do bezproduktywności. Pracownicy mający możliwość pracy z elastycznym grafikiem pracy, powinni tą elastyczność podpierać odpowiednią samodyscypliną i nie zapominać jak ważne jest organizowanie czasu pracy. Z kolei efektem pracy z elastycznym grafikiem oraz dobrym zarządzaniem czasem pracy ma być większe zadowolenie i satysfakcja z życia.

    „Kto przyjmuje wszystko w takiej postaci, w jakiej to na niego spada, ten nie kieruje sam swoja pracą, lecz jest przez nią kierowany” ~ Polymedia

    Niezależnie od wybranych rozwiązań w procesie zarządzania czasem pracy, należy pamiętać o kontroli nad swoimi zadaniami. Tak aby to one nie przejęły kontroli nad nami. Warto zgłębiać temat na „własnej skórze”, ponieważ zbliża nas to do osiągnięcia efektów na, których nam zależy. 

    Autor: Dominika Witoń

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki