CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Utożsamianie się z firmą, zaangażowanie i motywacja

    17 lipca 2019
    Utożsamianie się z firmą - Zaangażowanie i Motywacja - CCIG

    Wielu młodych ludzi, ale i tych bardziej doświadczonych zawodowo, marzy o pracy, w której może robić to co lubi, a przy tym dobrze zarobić i nie ukrywajmy – za bardzo się nie zmęczyć. Z drugiej strony pracodawca również chciałby współpracować z lojalnym, przykładającym się do swoich obowiązków pracownikiem, który będzie niejako odpowiednią inwestycją czasu i pieniędzy. Przychodzi moment, w którym obie strony muszą znaleźć złoty środek.

    Aby firma lub jakakolwiek organizacja dobrze funkcjonowała, wszyscy muszą grać do jednej bramki. Jeśli wszystkie elementy wewnątrz działają sprawnie, można odnosić sukcesy, jednak kiedy pojawia się bunt na pokładzie, zaczynają się schody, począwszy od prostej komunikacji, kończąc na przykład na nie wypracowaniu założonych celów.
    Zapewne żaden pracodawca nie chciałby współpracy z przykładem drugim i trzecim. Żeby jednak stworzyć ten „wymarzony” zespół trzeba włożyć dużo pracy, aby nasz pracownik poczuł, że to miejsce jest dla niego i chce być częścią czegoś ważnego. Nie jest to proste, jest to raczej proces i wymaga doskonalenia.

    Różne motywacje

    Każdy z nas ma w sobie motywację wewnętrzną, u jednych jest ona na wysokim poziomie, sami napędzają się do działania, inni potrzebują dodatkowych bodźców. Każdy pracownik jest indywidualnością, która wymaga różnych form motywacji. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ na każdego działają różne motywatory, pomijając może ten finansowy, który w zasadzie zawsze ma znaczenie.

    Dobrze przemyślana motywacja, powoduje szybsze, dokładniejsze i sprawniejsze osiąganie celów. Pracownik czujący swój wkład w wykonane zadanie czerpie satysfakcję, co przekłada się na późniejsze zaangażowanie i gotowość do dalszego działania. Utożsamienie się z firmą sprawia, że członek załogi „chce dołożyć swoją cegiełkę” do sukcesu przedsiębiorstwa. Zatem systemy motywacyjne i ścieżki kariery tworzone w organizacjach, powinny być budowane z myślą, że pracownik jest niejako ich centrum i powinien chcieć być ich częścią.

    Sposoby na zaanagażowanie pracownika

    Można wyróżnić kilka sposobów na to, aby zwiększyć zaangażowanie potencjalnego pracownika od początku jego kariery w danym miejscu. Większość osób potwierdzi, że największą  motywacją są dla nich pieniądze, jednak znajdą się również i tacy, którzy.
    Co zrobić, aby współpracownik był zawsze gotowy do pracy, zaangażowany, zmotywowany i działał na korzyść całego zespołu i firmy? Jest to niejako kwestia, którą poruszamy od zawsze, ponieważ logicznie myśląc – nie jesteśmy w stanie być zmotywowanymi do pracy przez 100% czasu. Wiele osób decyzyjnych, bardzo często zastanawia się, co najbardziej będzie motywowało konkretne zespoły i działy.

    Instytut Galuppa w 1988 roku dzięki stworzeniu kwestionariusza „Q12”, opracował podział trzech typów pracowników:
    –
    pracownik zaangażowany – oddaje się w pełni swojej pracy, utożsamia się ze środowiskiem firmy, napędza innych do działania;
    –
    pracownik niezaangażowany – nie przywiązuje zbyt dużej wagi do swoich obowiązków, w pracy jest obecny ciałem, ale niekoniecznie duchem;
    –
    pracownik aktywnie niezaangażowany – nie lubi swojej pracy, nie odczuwa żadnej satysfakcji z wykonywanych obowiązków, dodatkowo swoją niechęcią dzieli się z innymi wewnątrz organizacji.

    Milena Szeluga

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki