CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Rola sezonowości dla pracy działu HR

    16 czerwca 2020
    Rola sezonowości w pracy działu HR

    Aby dobrze zrozumieć temat sezonowości w rekrutacji, należy w prawidłowy sposób do tego podejść. Najpierw wyjaśnijmy czym w ogóle jest sezonowość sama w sobie. Jak podaje dobrze wszystkim znana wikipedia „wahania sezonowe, sezonowość – okresowy składnik w modelu zależności badanej cechy statystycznej od czasu. Najczęściej występuje sezonowość roczna, tygodniowa oraz dzienna”.

    Sezonowość dla HR-ów?

    Jeżeli chcemy mówić o sezonowości w branży HR czy o sezonowości na rynku pracy, przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na to, że mamy różnych odbiorców naszych ogłoszeń. Mogą być to studenci, którzy potrzebują dodatkowego zastrzyku finansowego czy też emeryci, chcący sobie dorobić z drugiego źródła dochodu. Z drugiej strony mogą to być osoby, które będą w stanie przepracować pełen etat, a nawet tylko takich ofert pracy szukają. Dzięki podzieleniu kandydatów na grupy docelowe, możemy w ten sposób dotrzeć do nich w odpowiednim i najkorzystniejszym czasie z odpowiednią propozycją współpracy. Dodatkowo jesteśmy również w stanie trafić do takich osób w odpowiednim okresie roku czy kwartału, co jest charakterystyczne już dla samej sezonowości na rynku pracy. Powody tworzenia się sezonów HR są bardzo różne, jednak każdy zgodzi się pewnie z tym, że często znaczenie mają ilości godzin, jakie można wypracować i systemy wynagrodzeń.

    Rekrutacja a wiek

    Jeżeli zależy nam na pozyskaniu do pracy studentów musimy odpuścić sobie rekrutację do pracy w miesiącach takich jak koniec stycznia, czerwca i września. Wtedy to zaczynają się sesje i różne egzaminy. Pula potencjalnych, przyszłych pracowników będzie zwyczajnie mniejsza, a sami adresaci ogłoszeń mniej dostępni. Jednak jeżeli już wspominamy o wrześniu to warto jest w tym miejscu zaznaczyć, że jest to również miesiąc najsłabszy jeżeli chodzi o osoby niepełnoletnie. Wracają one bowiem do szkoły i nie będą w stanie pogodzić nauki i pracy. To normalne – przepracowali wakacje, odłożyli pieniądze i wracają do edukacji.

    Skoro było już kilka słów o nieletnich to śmiało można napisać, że osoby od 16 roku życia najlepiej jest pozyskiwać na przełomie maja i czerwca. Zaczyna się okres wolny od zajęć więc osoby chcą zdobyć wspomniane wyżej środki – chociażby na wakacje. Ilu z Was będąc na poziomie szkoły średniej podczas wakacji pracowało i podróżowało? No właśnie.

    Jeżeli chodzi o grupę osób powyżej 26 roku życia, to nie ma tutaj większej różnicy, kiedy my tej osoby będziemy poszukiwać oraz kiedy ona sama będzie szukała pracy. Są to przede wszystkim kandydaci, którzy szukają pracy, aby utrzymać rodziny, mieć stały dochód i poczucie stabilizacji finansowej. Oczywiście najlepiej będzie poszukać takich osób na różnego rodzaju targach pracy, chociażby wiosennych. Najłatwiej jest wtedy do takiej grupy dotrzeć. Są to osoby aktywnie poszukujące pracy, a z takimi łatwiej nawiązać kontakt.

    Sezonowość rekrutacyjna w branży CC

    Nie możemy liczyć na wielu aplikujących w okresach świątecznych (Boże Narodzenie, Święta Wielkanocne) i to niezależnie od wieku, ponieważ wtedy ludzie skupiają się na przygotowywaniach czy spędzaniu czasu z rodziną. Jednak warto „uderzyć” z ogłoszeniami zachęcającymi do pracy np. w styczniu. Wtedy ludzie stawiają sobie nowe postanowienia noworoczne w tym podjęcie zatrudnienia, zmianę pracodawcy czy otoczenia – chcą czegoś nowego, stawiają sobie cele i szukają swojego nowego miejsca.

    Rekrutacja w przypadku różnych grup docelowych też musi też wyglądać inaczej. Zatrudnienie osoby, która jeszcze się uczy będzie wiązało się z tym, aby w dobry sposób przedstawić jej możliwość połączenia pracy z nauką. Natomiast osobie, która nie jest już studentem, a której zależy na oferowanej przez nas pracy, trzeba pokazać, że nasze stanowisko może być wartościowym źródłem dochodu. 

    Pracownik Call Center musi myśleć nieszablonowo. Podczas rozmowy rekrutacyjnej dajemy zadania na kreatywność i myślenie. Jednakże na takie stanowisko doświadczenie nie jest wymagane ponieważ liczy się zaangażowanie, chęć do pracy z ludźmi no i oczywiście rozmowy. Jeżeli chodzi o rekrutację w branży Call Center, ale biorąc pod uwagę sezonowość w rekrutacji, istotnym jest celowanie w osoby, które się jeszcze uczą, osoby studiujące. Z racji na wiek, znają nowinki technologiczne, szybciej się uczą i na pewno nie będą miały problemów aby zapoznać się z systemem na jakim pracuje dana firma – są po prostu na czasie. Podczas rekrutacji zadbajmy o dobrą atmosferę. Pierwsze wrażenie osoby wchodzącej do firmy też się liczy. W miesiącach tzw. słabszych, gdzie aplikujących jest mniej na pewno będziemy chcieli zadbać mocniej i pokazać, dlaczego osoba powinna zatrudnić się właśnie u nas.

    Karol Dudzik

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki