CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Praca zdalna nie musi być mniej produktywna. Wręcz przeciwnie.

    8 czerwca 2020
    Praca zdalna a produktywność

    Praca zdalna to wyzwanie?

    Pośród wielu wyzwań z jakimi spotykają się przedsiębiorstwa podczas panującej pandemii, dodatkowym wyzwaniem jest tak zwany home office. W dzisiejszych czasach bardzo wiele zawodów może być wykonywanych w formie zdalnej. Najbardziej powszechnymi branżami, w których możemy się spotkać z pracą zdalną są m. in.: marketing, IT, reklama. Natomiast sytuacja wręcz globalna, spowodowała, że na pracę zdalną zdecydowało się również wiele innych branż, w których nie było to oczywiste. Jedną z nich jest branża telemarketingu (contact center). Firmy musiały i muszą się szybko dostosować do panującej sytuacji ponieważ jeżeli tego nie zrobią to czeka ich w najgorszym wypadku ogłoszenie upadłości. Przy obecnym scenariuszu wiele organizacji jest zmuszonych do przesunięcia swoich pracowników na pracę zdalną w domu. Nie są oni do niej w większości firm przyzwyczajeni i muszą się jej szybko nauczyć, jak działać w systemie zdalnym, aby praca była efektywna. 

    Trzeba w tym wypadku brać również pod uwagę klientów, którzy przekazują firmom swoje dane osobowe. Wiąże się to z koniecznością wzmożonej ochrony imion, nazwisk, numerów telefonów oraz innych danych wrażliwych w taki sposób aby nie wyciekły one do wiadomości publicznej. Jest to oczywiście duże wyzwanie i wymaga od pracowników odpowiedniego zaangażowania i organizacji swojej pracy aby była ona wydajna oraz skuteczna. Co zatem zrobić aby praca w domu dawała takie same efekty jak ta wykonywana w biurze?

    Home office? Praca zdalna? Co to właściwie jest?

    Korzystając ze źródła jakim jest Wikipedia możemy się dowiedzieć, że praca zdalna to „forma organizacji pracy polegająca na świadczeniu pracy poza jednostką organizacyjną pracodawcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej”. Pisząc trochę łatwiejszym językiem jest to przeniesienie naszych obowiązków, które wykonujemy w biurze do domu, bądź innego miejsca poza budynkiem firmowym. Z reguły praca zdalna może być wykonywana w wielu miejscach jak kawiarnia, plaża bądź ławka w parku. W czasach koronawirusa niestety nie może ona odbywać się w wyżej wymienionym miejscach, a jedynie w domu bądź firmowym biurze. Brak dostępu do otwartych przestrzeni na pewno jest jakimś problemem dla niektórych na home office. Można ewentualnie zagospodarować i przetestować do pracy zdalnej balkon lub taras, jeśli takik dysponujemy. Co zatem zrobić aby wykonywana praca w formie zdalnej była efektywna?

    Aby tak się stało warto stosować się do poniższych wskazówek:

    1. Przygotuj sobie odpowiednie miejsce pracy, w którym będziesz się dobrze czuć,,
    2. Nie rozpraszaj się – rozpraszaczy jest wiele i musisz wykazać się asertywnością,
    3. Zaplanuj dzień pracy – to bardzo pomaga,,
    4. Zrób krótka przerwę na aktywność fizyczną,
    5. Korzystaj z narzędzi zwiększających produktywność, które systematyzują Twoją pracę.

    Ostatni punkt tak naprawdę pomaga w realizacji poprzednich czterech ponieważ wykorzystując dodatkowe narzędzia, które zwiększają produktywność ułatwia to nam usystematyzowanie pracy. Może to być kartka papieru lub jakiś planner online – teraz narzędzi jest wiele. Dodatkowo może jakaś checklista lub harmonogram? Wszystko można rozrysować bez problemu samemu – to ma być czytelne dla odbiorcy, którym jesteś.

    Ochrona danych osobowych w telemarketingu.

    Podczas rozmowy o pracy zdalnej warto wspomnieć również o ochronie danych osobowych, która jest istotnym tematem ze względu na rozporządzenie RODO. Ogromnym wyzwaniem w tym momencie dla firm w branży telemarketingowej jest chronienie danych swoich kontrahentów. Epidemia wymusiła na przedsiębiorstwach reorganizację swoich działań ponieważ osoby, które zabierają pracę do domu mają również dostęp do danych osobowych klientów. Pracodawca musi postarać się o zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych baz danych w celu zredukowania do minimum możliwości wypłynięcia jakichkolwiek informacji. Bardzo ważne podczas pracy zdalnej jest korzystanie z Virtual Private Network (VPN) ponieważ prywatne sieci nie dają odpowiedniego bezpieczeństwa. Dodatkowo warto stosować się do najprostszych zasad bezpieczeństwa w sieci, mimo że pracujecie we własnym domu. Nie powinno się wprowadzać żadnych modyfikacji w ustawieniach komputera służbowego, ani instalować na nim samemu żadnych aplikacji. Niezwykle ważne jest blokowanie komputera podczas gdy odchodzi się od stanowiska pracy. To są proste, ale i dobre nawyki odnośnie home office.

    Praca dla młodzieży w czasach koronawirusa.

    Pomijając wszelkie minusy obecnej sytuacji, których z całą pewnością jest bardzo wiele, można odnaleźć ciekawy plus. Mimo wszystko dodatkowym doświadczeniem może być dla młodych ludzi praca zdalna w obecnej sytuacji panującej na świecie. Dzięki temu w przyszłości podczas starania się o wymarzoną pracę, mogą tą trudną sytuacje i doświadczenie jakie zdobyli wykorzystać. Wiele firm po opanowaniu sytuacji, jaką przyniosła pandemia, będzie chciało przejść na pracę zdalną, może nie w całości ale w jakiejś części przenieść swoje działania do wersji online. Aktualnie mamy do czynienia z pokoleniem wychowanym w dobie Internetu. Dzięki temu ich kariery w późniejszym okresie mogą bardzo szybko się rozwinąć. Internet daje ogromne możliwości, a działania obsługi klienta i komunikacji online rozwijają się w ogromnym tempie. W związku z tym już teraz powstają i nadal będą powstawać nowe zawody i profesje, dla których home office będzie wpisany w kanon pracy.

    Angelika Gut

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki