CCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmyCCIG Group - logo firmy
    • KIM JESTEŚMY?
      • CCIG w liczbach
      • Nasze lokalizacje
    • CSR
    • USŁUGI
        • Obsługa klienta
        • Usługi telemarketingowe
        • Multilingual
        • Badania CATI
        • Back Office
        • Kontrola jakości usług
        • Live Chat
        • Audyt Contact Center
        • Chatbot
        • Voicebot
        • Videochat
        • Obsługa Social Media
        • SMS
        • Callback
    • KARIERA
      • Dołącz do CCIG
      • Praca
      • Akcja Flaga
    • PUBLIKACJE
    • KONTAKT
    polski
    • angielski
    • ukraiński
    • niemiecki
    ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
    ✕

    Jak przygotować i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną?

    1 lipca 2020
    Rozmowa kwalifikacyjna, jak ją poprowadzić?

    Obecny rynek pracy jest bardzo dynamiczny i rozwojowy. Specjaliści z obszarów HR stoją przed bardzo dużym wyzwaniem budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy i partnerskich relacji. Dlaczego to takie ważne? Rozmowa o pracę to nie tylko czas testowania potencjalnego pracownika. To także moment testowania potencjalnego pracodawcy.

    To na początek…

    Rozmowy kwalifikacyjne są bardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od branży, stanowiska o które ubiega się kandydat, jego doświadczenia oraz wielkości firmy. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej. Ta zasada obowiązuje zarówno rekrutera jak i kandydata. Rekruter przed spotkaniem rekrutacyjnym opracowuje kilka informacji: specyfika działalności firmy, branża, charakter pracy, rodzaj stanowiska oraz oczekiwania względem kandydatów. Pomaga to w określeniu konkretnego profilu poszukiwanego pracownika. Bardzo istotne na tym etapie jest również ustalenie harmonogramu działania i poziomu współpracy z managerem, do którego dedykowana jest poszukiwana osoba. Jeśli pracujemy w wewnętrznym dziale HR możemy bezpośrednio spotkać się z managerem i omówić szczegóły. Nieco inaczej wygląda to w agencji rekrutacyjnej, w której kontakt z managerem firmy, dla której prowadzimy projekt jest zdalny. Może to wpłynąć na brak doprecyzowania profilu poszukiwanego pracownika oraz czasu realizacji projektu. 

    CCIG Group na obecnym rynku jest bardzo elastycznie nastawione do kandydatów co wpływa również na prowadzone rozmowy rekrutacyjne. Oferta skierowana do przyszłych doradców jest zróżnicowana. Pracodawcy inwestują w ścieżki awansu, system benefitów, relacje z pracownikami dlatego na etapie przygotowania rozmowy rekrutacyjnej zbierzmy szczegóły współpracy. Jest to bardzo pomocne w odpowiedzi na pytania kandydatów.

    Spotkanie z kandydatem

    Kolejnym etapem rozmowy kwalifikacyjnej jest spotkanie z kandydatem. W tej części powinniśmy położyć nacisk na indywidualne podejście do kandydata. Przyszły pracownik na rozmowie rekrutacyjnej wizualizuje podejście pracodawcy do nowej osoby wchodzącej do organizacji. Skupiając się na doświadczeniu kandydata, jego osiągnięciach i pytaniach odnoszących się do konkretnych zadań dajemy przekaz, że jesteśmy zainteresowani naszym kandydatem i nie jest nam obojętne jakie czynności do tej pory wykonywał. W Call Center duża część kandydatów aplikujących do firmy to osoby, które poszukują swojej pierwszej pracy. Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej powinny być dostosowane do poziomu doświadczenia kandydata. Osoby bez doświadczenia zawodowego wymagają od nas większego zaangażowania i analizy, która pozwoli na określenie potencjału i dopasowania do stanowiska. 

    Budując wizerunek pracodawcy w głowie naszego kandydata nie zapominajmy o atmosferze, która panuje na spotkaniu. Kandydaci bardzo cenią przyjazne rozmowy, na których nie czują się oceniani. Bardzo ważna jest neutralna postawa rekrutera, która sprzyja rozmowie i pozwala na zminimalizowanie stresu u obu stron.

    O co pytać, jak pytać?

    Często zastanawiamy się o co pytać kandydata na rozmowie rekrutacyjnej. W sieci możemy znaleźć przykładowe pytania na rozmowę kwalifikacyjną, które rekruterzy swobodnie stosują. Tak jak z każdym szablonem – ma on zastosowanie tylko w konkretnych sytuacjach. Na spotkaniu rekrutacyjnym najważniejsza jest elastyczność i dopasowanie do kandydata. Każdy kandydat jest inny i nie zawsze możemy zadać szablonowe pytania. Warto dostosować się do rozmówcy i zadawać pytania otwarte i zamknięte. Doświadczenia zawodowe kandydatów mogą być bardzo różne a pytania otwarte pozwalają na szerszy opis sytuacji, które opowiadają o konkretnych kompetencjach kandydata.

    Cała postawa partnerstwa determinuje zadawane pytania na rozmowie kwalifikacyjnej. Jeżeli mamy bardzo wyspecjalizowane stanowisko, rekruter zadaje pytania, które pozwolą na weryfikację wiedzy z danego obszaru. Kompetencje miękkie są badane w różny sposób. Na stanowisko analityka finansowego głównie skupimy się na kompetencjach analitycznych, finansach i umiejętności pracy na systemach. Dodatkowo zbadamy umiejętność pracy w zespole. 

    Predyspozycje w branży CC

    Rekrutując do Call Center na stanowisko Telefonicznego Doradcy Klienta najważniejszą kompetencją będzie komunikacja. Rekruter przeprowadza różne scenki symulacyjne odnoszące się do codziennego dnia pracy z klientem aby zobaczyć w jaki sposób kandydat radzi sobie w sytuacji stresowej, wymagającej szybkiej reakcji oraz błyskotliwości. Co zrobić, aby rozmowa zakończyła się sukcesem? Skupić się głównie na kandydacie i jego mocnych stronach. Często młodzi ludzie nie potrafią połączyć swoich umiejętności i kompetencji ze stanowiskiem. Aplikują na wiele stanowisk, które mogą być dla nich dochodowe. 

    Patrząc na kandydata z innej perspektywy jesteśmy w stanie bardzo wiele zyskać. Łącząc jego umiejętności, dopasowywać je do oferowanego stanowiska zmieniamy również myślenie w organizacji. Warto postawić na pracowników z potencjałem, otwartych na nowe doświadczenia i przede wszystkim dać szansę osobom, które rozpoczynają swoją ścieżkę zawodową właśnie w naszej organizacji. 

    Ubiór?

    Ostatnim elementem rozmowy kwalifikacyjnej jest ubiór. Najważniejsze jest to aby dopasować ubiór do kandydata, branży i stanowiska na które rekrutujemy. Sektor bankowości cechuje się bardziej sformalizowanym dress codem. Call center jest nastawione na różnorodność i pokazywanie swojej indywidualności. Pamiętajmy o tym, aby nasz ubiór był schludny, czysty i dopasowany do zasad funkcjonujących w organizacji. 

    Podsumowując:

    przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej zależy od specyfiki branży z jaką mamy do czynienia i poziomem stanowiska. W sytuacji wyspecjalizowanych stanowisk możemy oprzeć się na szablonie pytań, które będą weryfikowały specjalistyczną wiedzę oraz stosować narzędzia do zbadania kompetencji miękkich (np. Assessment Center, testy kompetencyjne itd.) Rekrutując na stanowiska związane z Obsługą Klienta stawiamy na elastyczność i scenki sytuacyjne. W obu przypadkach nie możemy zapomnieć o atmosferze partnerstwa i współpracy. To nasz kandydat określa trendy na rynku a my korzystamy z jego potencjału, wiedzy i otwartości. 

    Udostępnij

    Sprawdź powiązane artykuły

    10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej w call center
    20 marca 2025

    Poznaj 10 najlepszych technik sprzedaży telefonicznej stosowanych w call center


    Więcej info
    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta
    21 lutego 2025

    Jakie cechy osobowości ma dobry doradca klienta? Poznaj 8 kompetencji niezbędnych u pracowników obsługi klienta


    Więcej info
    Jak rozmawiać z klientem w Call Center - baner CCIG
    14 lutego 2025

    Jak rozmawiać z klientem przez telefon? Jak prowadzić skuteczne rozmowy w call center?


    Więcej info

    Chcesz wprowadzić dział contact center w swojej firmie na wyższy poziom? Zostaw nam swój numer telefonu i adres email. Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej i sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.

    Post Sidebar
    Zapoznanie z klauzulą *
    Zapoznanie z polityką *

    Wypełnij wszystkie pola formularza

    Logo CCIG Group w stopce strony

    Masz pytania?

    +48 71 722 72 00
    biuro@ccig.pl


    CCIG Group Sp. z o.o.
    ul. Rzeźnicza 32/33, 50-130 Wrocław
    NIP: 897-17-90-871, REGON: 022187091
    KRS: 0000469595

    CCIG

    • Kim jesteśmy?
    • CCIG w liczbach
    • Nasze lokalizacje
    • Publikacje
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Klauzula informacyjna

    USŁUGI

    • Back Office
    • Badania CATI
    • Callback
    • Chatbot
    • Kontrola jakości usług
    • Live Chat
    • Wielojęzyczna obsługa klienta
    • Obsługa klienta
    • Obsługa Social Media

    KARIERA

    • Kariera
    • Dołącz do CCIG
    • Praca
    • Akcja Flaga

    Copyrights © 2025
    Wszystkie prawa zastrzeżone


    Znajdziesz nas na:






    Dbamy o prywatność twoich danych. Więcej w naszej polityce prywatności..
      ZAPYTAJ O NASZE USŁUGI
      polski
      • polski
      • angielski
      • ukraiński
      • niemiecki