Praca w call center lub contact center na ogół kojarzona jest z pracą wykonywaną przez uczniów oraz studentów. Osoby pragnące zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe, decydują się aplikować do call center w celu nabycia umiejętności, które później będą mogły wykorzystać na dalszej drodze zawodowej. Aplikujący, w momencie przeglądania ofert, coraz częściej w swoich wyborach sugerują się oferowanymi przez pracodawcę benefitami.
Te bezgotówkowe dodatki do wynagrodzenia mają za zadanie nie tylko zachęcić przyszłego pracownika do aplikowania, ale również zmniejszyć ryzyko rotacji wśród osób już zatrudnionych. Jest to również dobry sposób, aby wyróżnić firmę na tle innych. Słowo benefit jest połączeniem dwóch słów ,,bene’’ (dobrze) oraz ,,facere’’ (czynić). Jak sama nazwa wskazuje benefity mają służyć dobru pracowników.
Bardzo popularnym i atrakcyjnym benefitem jest obecnie pakiet opieki medycznej. Prywatna opieka medyczna, finansowana w całości lub współfinansowana przez pracodawcę, ze względu na rosnącą popularność i ważność, zachęca do podjęcia zatrudnienia w danej firmie. Warto tu podkreślić, że z takiego pakietu mogą korzystać nie tylko pracownicy, ale i ich bliscy.
Niezmiennie od lat, do najpopularniejszych benefitów należą również ubezpieczenie oraz karta sportowa. Firmy, dbając o kompleksowy well-being pracowników, często proponują zniżki na bilety do kina czy teatru. Ma to na celu zapewnienie prawidłowej higieny nie tylko fizycznej, ale i psychicznej.
Jedną z niezaprzeczalnych zalet pracy w call center jest nauka pewności siebie. Każdego dnia pracownik call center przeprowadza po kilkadziesiąt rozmów z różnymi osobami i musi się dostosować do każdej z nich. Konsultant telefoniczny ma za zadanie znaleźć wspólny język z każdym, nawet najbardziej wymagającym klientem i radzić sobie ze stresem wynikającym z trudnych rozmów. Kolejnym plusem wynikającym z pracy w call center jest to, że przeprowadzane rozmowy, z racji swojej niepowtarzalności nie nużą i rzadziej powodują zjawisko wypalenia zawodowego czy wkradanie się do pracy monotonii.
Na stanowisku konsultanta telefonicznego na ogół doświadczenie nie jest wymagane, co przyciąga do pracy młodych (nawet szesnastoletnich) kandydatów. Oprócz szansy zarobienia swoich pierwszych pieniędzy dostają oni unikalną możliwość nabycia nowej wiedzy i rozwoju swoich kompetencji zawodowych, które będą procentować na dalszej ścieżce kariery.
Ponadto, call center kusi grafikiem dostosowanym do potrzeb współpracownika oraz atrakcyjnymi zarobkami. Wynagrodzenie najczęściej jest dwuelementowe, co oznacza, że składa się na nie stawka godzinowa, a także premie, na które każdy pracuje indywidualnie. Ich wysokość zależy tylko i wyłącznie od nas samych – jakości naszej pracy i zaangażowania.
Z racji często proponowanego elastycznego grafiku, praca ta jest bardzo atrakcyjna dla osób chcących pogodzić np. pracę z nauką czy macierzyństwo z rozwojem zawodowym. Niewątpliwie kolejną zaletą pracy w call center jest szybka możliwość awansu. Firmy świadczące usługi outsourcingowe chętnie decydują się na przeprowadzenie rekrutacji wewnętrznej, stawiając tym samym na awans w strukturze firmy. Stwarza to bardzo wiele możliwości dla osób, które chcą stale doskonalić swoje umiejętności i nabywać nowe.
Benefity oferowane przez pracodawcę, stanowią ważny czynnik często decydujący o podjęciu zatrudnienia w danym miejscu. Rozglądając się za pracą, warto zwrócić uwagę na dodatkowe korzyści pozapłacowe proponowane przez przyszłego pracodawcę. W dużej mierze odzwierciedlają one model pracy oraz stosunek do pracownika.
Angelika Gut
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__lc_cid | 2 years | This is an essential cookie for the website live chat box to function properly. |
__lc_cst | 2 years | This cookie is used for the website live chat box to function properly. |
__oauth_redirect_detector | past | This cookie is used to recognize the visitors using live chat at different times inorder to optimize the chat-box functionality. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_5QLCQFF42K | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_10130161_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |