Obecnie firmy stawiają czoła nowemu pokoleniu Z. Oczekiwania oraz podejście do życia młodych osób jest dużym wyzwaniem dla pracodawców. Muszą oni często dostosowywać warunki pracy do nowych trendów na rynku.
Za pokolenie Z uważa się osoby urodzone po 1995 roku. Jest to generacja, która wychowała się w dobie elektroniki, nowych technologii oraz życia w sieci. Postrzegają świat realny oraz online jako jedność. Młode osoby mają często świadomość, że ich indywidualne działania mogą zmienić otaczającą rzeczywistość. Zmiany zauważa się również na rynku pracy. Pokolenie Z to bardziej świadomi pracownicy od poprzedniej generacji. Na pierwszym miejscu stawiają celowość swojej pracy. Cechą charakterystyczną tego pokolenia jest to, że chcą czerpać przyjemność z wykonywanych obowiązków. Nie lubią hierarchii, stąd ich chęć do samozatrudnienia. W odróżnieniu od wcześniejszych pokoleń młodzi ludzie nie przywiązują się do w tak dużym stopniu do firmy i zmiana pracy nie stanowi dla nich problemu. Są skupieni na nowych wyzwaniach i znalezieniu pracy, która idealnie sprosta ich oczekiwaniom.