Artykuł ekspercki
CCIG

Onboarding Telefonicznego Doradcy Klienta

CCIG

Na samym początku wyjaśnijmy sobie co oznacza tak popularne obecnie w kręgach HR-owych słowo “Onboarding”. Z języka angielskiego tłumaczymy je jako: “on” – na , “board” – pokład. Łącząc te dwa słowa otrzymujemy wyraz “onboard”, to znaczy “na pokładzie”. Spokojnie, nie będziemy rozpisywać się o statkach czy samolotach, ale o tym jak wygląda proces wprowadzenia nowego współpracownika w szeregi w tym przypadku CCIG Group. Samo pojęcie jest modne nie bez powodu. Onboarding oznacza proces wdrażania nowego pracownika w nieznane dla niego procesy, obowiązki i zwyczaje panujące w firmie. Upraszczając jest to procedura adaptacji nowego człowieka na pokład przedsiębiorstwa poprzez objaśnianie mechanizmów działania w firmie, szczegółowych zadań na danym stanowisku czy np. zapoznania się  ze strukturą i kulturą organizacyjną. Przypomnij sobie pierwszy dzień w pracy albo szkole czy uczelni, gdzie wszystko jest nowe, nieznane. Co czułeś? Jak wspominasz tamten okres? Szczególne kiedy była to pierwsza praca lub pierwsza w Twojej wymarzonej profesji.

Onboarding rozpoczynamy już od etapu rozmowy rekrutacyjnej – jak to wygląda w praktyce? Przede wszystkim poznajemy się bliżej – na naszej stronie ccig.pl jest specjalna zakładka “praca” w której na bieżąco aktualizowane są informacje w jakich lokalizacjach i na jakie stanowisko poszukujemy kandydatów. Na portalu znaleźć można również inne informacje dotyczące CCIG i charakteru pracy Telefonicznego Doradcy Klienta. Zakładając, że ten krok jest już za Tobą teraz czas na nas. Lokalny dział HR zbiera i weryfikuje wszystkie aplikacje, a następnie – Hurra! – udało się, zostałeś zaproszony na rozmowę! I co teraz…? To proste! Przyjdź i porozmawiaj z nami. Nie musisz się stresować rozmową, przebiega ona w kameralnym gronie w jednej z uroczych Wrocławskich kamienic na rynku. Jeśli akurat nie Wrocław to inne nasze biura w całej Polsce. Zawsze świetna lokalizacja i dobry dojazd. W sumie dwanaście placówek w dziesięciu miastach. Zabierz ze sobą dobry nastrój, a my powiemy Ci jak możesz go spożytkować w naszej firmie. W procesie onboardingu biorą udział dwie strony – my oraz kandydaci, więc ich nastawienie jest kluczowe.

Podczas spotkania rekrutacyjnego zawsze przedstawiamy wszelkie warunki dotyczące współpracy tj. informacje o formie zawieranej umowy, stawce godzinowej, premiach, benefitach, ścieżce rozwoju oraz co najważniejsze poruszymy kwestię stanowiska oraz docelowych zadań. Nasza rozmowa to w pełni dialog więc również odpowiemy na wszelkie nurtujące pytania, zawsze gramy czysto i w otwarte karty. CCIG Group tworzą ludzie dlatego tak ważnym dla nas jest by każdy bez wyjątku czuł się z nami dobrze, jak również mógł się rozwijać. Dlatego onboarding u nas rozpoczyna się od pierwszego kontaktu z naszym działem HR – już wtedy możesz poczuć się jakbyś był/-a częścią naszej społeczności.

Opracowany przez nas plan wdrożenia nowego pracownika pozwala na odpowiednie przygotowanie do nowej roli i bezstresową adaptację. Proces onboardingu różni się w zależności od rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej. W przypadku rekrutacji zewnętrznej nowe osoby poznają genezę, strukturę i procedury jakie panują w firmie. Dodatkowo w przypadku pozytywnego przejścia rozmowy rekrutacyjnej kandydat otrzymuje zaproszenie na pakiet wdrożeniowy, który szczegółowo przygotowuje do objęcia stanowiska. Pakiet ten jest prowadzony przez trenerów wewnętrznych, którzy odpowiadają za merytoryczne wdrożenie do pracy oraz praktykują nowoczesne metody szkoleniowe. Zakończeniem szkolenia jest wydanie certyfikatu potwierdzającego ukończenie pakietu wdrożeniowego oraz potwierdzenie nabytych umiejętności. Oczywiście na tym nie poprzestajemy. Jak łatwo zauważyć, mówimy o nas bardzo wiele i dajemy pakiet szkoleniowy zanim nasi potencjalni Konsultanci Telefoniczni rozpoczną docelową pracę.

Jako nowy pracownik w firmie dołączysz do zespołu młodych i ambitnych osób, które są pozytywnie nastawione do pracy jak również chętnie dzielą się swoją wiedzą. Zostaniesz przedstawiony reszcie pracowników, tak byś od samego początku czuł się z nami komfortowo oraz nawiązywał znajomości i kontakty – to już niejako klasyczne podejście do onboardingu. Na każdym kroku masz więc pełne wsparcie zarówno merytoryczne jak i techniczne. Motto CCIG Group brzmi “Zawsze warto porozmawiać”, więc jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne to śmiało, pytaj! W przypadku rekrutacji wewnętrznych, a więc tzw. awansów zawodowych wysyłamy mail powitalny do wszystkich pracowników w strukturze firmy, tak by każdy bez względu na lokalizację wiedział o twoim sukcesie i mógł Cię lepiej poznać. Oczywiście nie ominie Cię również wycieczka po naszym biurze – żaden zakątek nie będzie Ci obcy!

Chcesz na własne oczy zobaczyć jak wygląda onboarding w CCIG Group? Śmiało, czekamy właśnie na Ciebie. Może to właśnie z nami odbędziesz swoją podróż zawodową.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›