Aktualnosci
CCIG Group

Czy każdy może zostać konsultantem w Call Center?

CCIG Group

W obecnych czasach znaczenie pośredniej obsługi klienta mocno wzrosło. Duże firmy coraz częściej korzystają z outsourcingu. W wyniku tego można zauważyć zwiększone zapotrzebowanie na telefonicznych doradców klienta, między innymi w branży bankowej, telekomunikacyjnej czy ubezpieczeniowej.

Konsultanci odpowiedzialni są za kontakt z klientem i to oni w dużej mierze budują wizerunek firmy. Doradcy skupiają się na przekazaniu informacji o aktualnych ofertach oraz produktach, negocjacjach i pomocy w wyborze najlepszych rozwiązań. Drugą grupę stanowią osoby zajmujących się obsługą infolinii. Do ich obowiązków należy przyjmowanie zgłoszeń, rozwiązywanie problemów oraz odpowiadanie na pytania klientów.

W roli doradców telefonicznych najczęściej sprawdzają się osoby młode. Zazwyczaj nie jest wymagane kierunkowe wykształcenie oraz doświadczenie. Konsultant przed rozpoczęciem pracy jest kompleksowo przygotowywany do swoich przyszłych obowiązków. Zdobywa kompetencje i wiedzę, która pozwoli mu profesjonalnie obsługiwać klientów.

 
Czy każdy może zostać konsultantem w Call Center?

Bardziej istotne od samych kwalifikacji są cechy osobowości. U kandydatów na stanowisko konsultanta telefonicznego poszukuje się takich zalet jak: komunikatywność, chęć do poznawania nowych rzeczy, poprawna dykcja i miły głos. Ze względu na specyfikę pracy ważnymi cechami również będzie cierpliwość, odporność na stres i umiejętność dostosowywania się do szybko zmieniających warunków.

Praca konsultanta to wbrew pozorom nie tylko rozmowy prowadzone z klientami. Oprócz standardowych obowiązków telefoniczni doradcy mają wpływ na budowanie atmosfery w zespole, wprowadzanie zmian w schematach rozmów czy wdrażanie nowych współpracowników. Różnorodne zadania wykonywane przez konsultantów pozwalają na ciągły rozwój w wielu obszarach. Pracownicy nabywają doświadczenie, które z pewnością przyda im się w przyszłości.

Praca w roli telefonicznego doradcy klienta uczy pewności siebie, wielozadaniowości oraz asertywności. Osoba, która posiada doświadczenie w roli konsultanta jest postrzegana na rynku pracy jako nie bojąca się nowych wyzwań, odporna na sytuacje stresowe, szybko dostosowująca się do zmieniającego otoczenia. Warto sprawdzić się w tej roli i otworzyć drzwi do dalszej kariery zawodowej.

Wynajem Call Center | ccig.pl

 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›