Promowanie firmy, marketing. Czy te pojęcia są dla Was tożsame? Jakie we współczesnym, zdigitalizowanym świecie wybrać metody marketingu i promocji firmy, a co trudniejsze, jak je połączyć i zastosować, aby przyniosły założone efekty? Ciężko stwierdzić bez rozważenia konkretnego przykładu. Obecnie na pytanie “Jak wypromować firmę” nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi i prawdopodobnie nigdy nie będzie. Obecny wysyp narzędzi i możliwości promowania firmy jest tak duży, że trzeba określić wiele czynników, aby dobrać to, co będzie odpowiednie dla przedsiębiorstwa i receptury sukcesu. Można to nieco zawęzić, zastanawiając się nad metodami i technikami jakimi chcemy się posłużyć. Aby je odpowiednio dobrać, należy wcześniej określić grupę odbiorców naszego produktu. Naszym hipotetycznym produktem do tego rozważania może być wszystko, trzeba jednak pamiętać, że w założeniu promowania firmy, finalnie promujemy również produkt i wszystko, co z nim związane. Zatem całą otoczkę, jaką ma lub będzie miała nasza potencjalna firma, jeżeli bierzemy pod uwagę np. jakiś start-up.
Zastanowienia się nad tym, czy i jak promować firmę w internecie. Z racji na wspomniany wyżej rozwój technologiczny i digitalizację wielu sfer życia, mamy coraz większe szanse na to, że za pomocą internetu i jego możliwości odnajdziemy swoje grupy odbiorców. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę media społecznościowe, marketing internetowy i całą możliwość promocji firmy on-line. Jak zatem reklamować firmę w internecie?
W połowie roku 2018, użytkowników tzw. social mediów było na świecie 196 miliardów i zapewne liczba ta nie zmieniła się na naszą korzyść jako przedsiębiorców. Co ważniejsze, w poprzednim roku użytkowników było mniej o trzynaście procent, stąd konkluzja o naprawdę gwałtownym rozwoju wpływu internetu na wszelkie sfery życia. Jak donosi sam Facebook, posiada ponad 2 miliardy aktywnych userów miesięcznie na całym globie. Sami zatem doskonale wiecie jak reklamować firmę w internecie – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn… długo by jeszcze wymieniać. Doskonale wiecie, ponieważ każdy posiadający prywatne konto na popularnie zwanych SoMe, promuje firmę, którą sam jest – swój wizerunek. Zatem potencjalni nowi przedsiębiorcy, start-up’y oraz wszystkie w zasadzie firmy, które ignorują potęgę zasięgu i wpływ mediów społecznościowych, tracą ciągle rosnący udział w komunikacji ze swoimi odbiorcami.
Social Media jednym mogą czasami nie być wystarczającym faktorem do osiągnięcia celów i przy wypromowaniu firmy z ich udziałem, możemy niedosyt lub niezadowolenie. WIadomo, że gdzieś finalnie w swoich zamiarach dążymy do zwiększania sprzedaży i zysków. Tutaj bardzo przydatne będą pozostałe narzędzia marketingu internetowego, z których na pewno przynajmniej jedno lub dwa pomogą sprzedawać. O jakich trzeba wspomnieć? Na pewno strona www, odpowiednio przygotowana i dopasowana do produktu. Jeżeli np. chcemy wypromować firmę i sprzedawać np. buty – niezbędny jest sklep internetowy, jakich obecnie dużo na rynku. Jeżeli prowadzimy usługi outsourcingu, strona powinna być również przygotowana pod nasz produkt i target. Dodatkowo wszelkie narzędzia, które będą wspierały zarówno stronę www, jak i całą firmę np. e-mail marketing, czaty, komunikatory czy formularze kontaktowe o działaniach SEM i SEO nawet nie mówiąc.. Naturalnie musimy być w ciągłym kontakcie ze swoimi odbiorcami i na bieżąco (o ile to możliwe) odpowiadać na ich rozterki i zapytania. Jednym słowem prowadzić ciągła komunikację, szczególnie on-line, gdzie dostaje się najwięcej zapytań. Ponownie – Jak promować firmę w internecie? Z głową i kompleksowo, przygotowując sobie plan działania, monitorować rynek, konkurencję i sfery internetu, które nas interesują.
Promowanie firmy on-line jest obecnie czymś, jak to mówią “must have”, lecz dobór narzędzi, metod i technik marketingu internetowego zostaje po stronie firmy, przedsiębiorcy czy specjalistów, a na jego wpływ ma wiele czynników. Warto wziąć ich jak najwięcej pod uwagę podczas planowania swojej własnej, unikatowej promocji firmy.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__lc_cid | 2 years | This is an essential cookie for the website live chat box to function properly. |
__lc_cst | 2 years | This cookie is used for the website live chat box to function properly. |
__oauth_redirect_detector | past | This cookie is used to recognize the visitors using live chat at different times inorder to optimize the chat-box functionality. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_5QLCQFF42K | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_10130161_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |