Według teorii Philipa Kotlera, jednego z prekursorów i najbardziej znanych autorów książek o zarządzaniu w marketingu, strategia firmy powinna być przekazana w odpowiedni sposób klientowi wewnętrznemu, czyli wszystkim pracownikom firmy. Sam marketing wewnętrzny czy komunikacja wewnętrzna mogą być rozumiane bardzo różnie, szczególnie że sama dziedzina marketingu jest pojęciem bardzo obszernym, rozumianym generalnie jako szeroko pojęte działania promocyjne firmy, a komunikacja z kolei procesem przekazania informacji. Chodzi jednak o synergię tych dwóch pojęć na potrzeby realizacji strategii komunikacji w organizacji.
Komunikacja wewnętrzna w firmie jest pojęciem złożonym, wymagającym ciągłego monitorowania, planowania, odpowiednich działań i doskonalenia. Kompleksowość tego pojęcia polega na nieustannym zaangażowaniu w realizację działań marketingu wewnętrznego obu stron – organizacji i pracowników. Z jednej strony mamy nadawcę komunikatów, z drugiej odbiorcę. Jednak stanowiska te muszą być zamienne, ponieważ obie strony powinny być zarówno nadawcami jak i odbiorcami przekazywanej informacji w komunikacji wewnętrznej. Regularne monitorowanie pomaga śledzić reakcje pracowników na to czy komunikacja w organizacji realizowana jest odpowiednio oraz czy same przekazy w niej zawarte, są wartościowe i istotne dla odbiorców.
Marketing w firmie wymaga niewątpliwie nakładów czasu pracy oraz odpowiedniego budżetu. Jednak najistotniejszym elementem są tutaj ludzie. Bez ich udziału wdrożenie żadnej, nawet najlepszej strategii, nie będzie możliwe. Systemy motywacyjne w firmie są jedną ze składowych marketingu wewnętrznego, w którą trzeba inwestować. Najlepiej, jeżeli przemyślanie i na różnych płaszczyznach np. oferując dodatkowe możliwości finansowe w postaci premii za wykonanie jasno określonych zadań czy osiągnięcie celów. Także dostosowanie miejsca pracy ma ogromne znaczenie. Każda osoba zwraca uwagę na coś innego, warto więc słuchać i starać się reagować na potrzeby pracowników. Pomoże to w tworzeniu odpowiedniej obustronnej komunikacji wewnętrznej oraz atmosfery pracy.
Bez marketingu wewnętrznego, wiele procesów często ulega zaburzeniu. Nie mówimy tutaj jedynie o komunikacji w organizacji, lecz o zjawiskach takich jak identyfikowanie się z firmą czy rozumienie funkcji jaką pełni na rynku. Warto więc wiedzieć co w trawie piszczy, utożsamiać się w jakiś sposób z firmą i współpracownikami. Tworzenie zespołów pomaga w budowaniu relacji wewnątrz przedsiębiorstwa i motywuje do pracy. Zwiększenie motywacji ma ogromny wpływ na wyniki pracy, całą komunikację wewnątrz organizacji oraz kształtowanie się opinii na temat firmy wśród odbiorców zewnętrznych. Warto więc bez dwóch zdań inwestować w marketing wewnętrzny, tak samo jak zewnętrzny. Wszystko jednak musi być obudowane odpowiednią strategią i jej realizacją – co nie jest łatwe. Natomiast opoką realizacji strategii marketingu wewnętrznego jesteśmy my sami.
Marketing w firmie wymaga niewątpliwie nakładów czasu pracy oraz odpowiedniego budżetu. Jednak najistotniejszym elementem są tutaj ludzie. Bez ich udziału wdrożenie żadnej, nawet najlepszej strategii, nie będzie możliwe. Systemy motywacyjne w firmie są jedną ze składowych marketingu wewnętrznego, w którą trzeba inwestować. Najlepiej, jeżeli przemyślanie i na różnych płaszczyznach np. oferując dodatkowe możliwości finansowe w postaci premii za wykonanie jasno określonych zadań czy osiągnięcie celów. Także dostosowanie miejsca pracy ma ogromne znaczenie. Każda osoba zwraca uwagę na coś innego, warto więc słuchać i starać się reagować na potrzeby pracowników. Pomoże to w tworzeniu odpowiedniej obustronnej komunikacji wewnętrznej oraz atmosfery pracy.
Bez marketingu wewnętrznego, wiele procesów często ulega zaburzeniu. Nie mówimy tutaj jedynie o komunikacji w organizacji, lecz o zjawiskach takich jak identyfikowanie się z firmą czy rozumienie funkcji jaką pełni na rynku. Warto więc wiedzieć co w trawie piszczy, utożsamiać się w jakiś sposób z firmą i współpracownikami. Tworzenie zespołów pomaga w budowaniu relacji wewnątrz przedsiębiorstwa i motywuje do pracy. Zwiększenie motywacji ma ogromny wpływ na wyniki pracy, całą komunikację wewnątrz organizacji oraz kształtowanie się opinii na temat firmy wśród odbiorców zewnętrznych. Warto więc bez dwóch zdań inwestować w marketing wewnętrzny, tak samo jak zewnętrzny. Wszystko jednak musi być obudowane odpowiednią strategią i jej realizacją – co nie jest łatwe. Natomiast opoką realizacji strategii marketingu wewnętrznego jesteśmy my sami.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__lc_cid | 2 years | This is an essential cookie for the website live chat box to function properly. |
__lc_cst | 2 years | This cookie is used for the website live chat box to function properly. |
__oauth_redirect_detector | past | This cookie is used to recognize the visitors using live chat at different times inorder to optimize the chat-box functionality. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_5QLCQFF42K | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_10130161_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |