Artykul
CCIG

Czy presja “na słuchawce” pomaga?

CCIG

Presja towarzyszy każdemu, mierzymy  się z nią na różnych płaszczyznach życia w większym lub mniejszym stopniu. Niektórzy ludzie uwielbiają te chwile adrenaliny, napięcia i strachu. Pojęcie strachu nie oznacza negatywnych emocji, lecz stymulator motywacyjny w postaci niepewności. Z kolei innym pląta nogi, nie pozwalając na swobodne poruszanie się. Presją od zawsze była integralną częścią pracy jako Telefoniczny Doradca Klienta. Tak jak w życiu osobistym, tak samo w pracy nasze emocje mają kluczowe znaczenie na efekty naszych działań. Mimo, że stres i presja to stany z którymi regularnie się spotykamy, wciąż istnieje wiele osób które nie potrafią sobie z nimi poradzić. Nie mniej jednak umiejętne wykorzystywanie presji przez pracodawców, czy w przypadku Call Center – Team Managerów w stosunku do pracowników może przynieść kluczowe korzyści.

Praca w Call Center na stanowisku Telefonicznego Doradcy Klienta jest z pewnością nie lada wyzwaniem, i nikt nie powinien umniejszać słuszności tego stwierdzenia. Każdego dnia „konsultanci”  muszą mierzyć się z różnymi problemami. Duża liczba zadań, tworzenie szczegółowych deadlinów i nacisk na efektywność, powszechnie uważane jest za sytuację gorszą. W jakim celu zatem dokładamy pracownikom dodatkowy stres związany z presją?

Niestety w naszych głowach utarło się przekonanie, że presja jest czymś złym i negatywnym. A co za tym idzie w ogóle nie potrzebnym. Najchętniej  pozbylibyśmy się jej z naszego otoczenia, nawet nie myśląc o tym, że można by ją wykorzystać w pozytywny sposób. Powyższe elementy, które determinują presję i stres są nieodłącznym elementem sprzedaży, a ta występuje w każdej branży. Osoby, które zarządzają zespołami, powinny również wiedzieć, jak ważne jest zarządzanie stresem i sytuacjami, które mogą negatywnie wpływać na członków zespołów.

 

W takim razie po co ta presja?
Większość pracowników zapytanych o to jak powinny wyglądać ich warunki pracy odpowiada,  że najbardziej zależy im na spokoju. Ubierają to w różne słowa, ale dążą do tego samego tj. spokojnego, miłego i przyjemnego miejsca pracy, do którego będą chcieli przychodzić z uśmiechem na ustach. Z kolei w tym miejscu należałoby się zatrzymać i poprosić taką osobą o jej definicje słowa „spokój”. Każdy z nas na swój sposób interpretuje różne sytuacje. Na każdego z nas działają, a także motywują różne czynniki. Wyobraźmy sobie sytuację, w której przychodzimy do pracy, nikt się nami nie interesuje. Mamy tylko założyć słuchawki, dzwonić do klientów, przedstawić im ofertę,a finalnie podpisać umowę. Całkowita stagnacja, minimalne zarobki i ciągły spokój. Czy to brzmi jak praca marzeń? Raczej nie. Dlatego ogromna rola Team Managerów oraz wszystkich osób, które pomagają w zarządzaniu zespołami i projektami, aby członkowie ich oraz innych zespołów znali swoją wartość i widzieli, że to co robią, jest doceniane.

 

A zatem czy presja „na słuchawce” pomaga?
Managerowie używając różnego typu technik, a w tym również presji, nie mają na celu uprzykrzenia życia swoim pracownikom. Wręcz przeciwnie. Celem takie rozwiązania  jest zmotywowanie pracownika do działania i korzystania ze swojej kreatywności. Czując na sobą lekką presję np. czasu. Jesteśmy bardziej zmotywowani i wchodzimy na wyższe obroty. A co za tym idzie skupiamy na wyznaczonym celu. Chcemy go osiągnąć, ale nie wynika  to z przymusu, czasem przekłada się to na prawdziwe chęci bycia dobrym w tym, co robimy. Coraz lepiej wykonujemy swoje obowiązki, które w efekcie przynoszą duże korzyści. Czujemy ekscytację, bo udaje nami się przezwyciężyć słabości. Zbieramy doświadczenie, stajemy się lepsi, bardziej efektywni i rozwijamy nasze umiejętności oraz nabywamy nowe.  

Reasumując, należy pamiętać, że „każdy kij ma dwa końce” i  z niczym nie można przesadzać. Jest to informacja zarówno dla pracowników i jak również ich przełożonych. Warto jednak nie skupiać się na stereotypach i negatywnych przekonaniach. Przede wszystkim nie należy bać się presji i starać przekuwać się ją w zysk dla samego siebie. Odpowiednia dawka presji połączona z dobrowolnym zaangażowanie, sprawia, że nasz zapał rośnie, a Ty kierujesz się w stronę sukcesu.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›