New Project

Efekty współpracy

Autorska technologia i doświadczenie naszych konsultantów połączone w jednym celu: więcej sprzedaży.

10000 +

leadów miesięcznie

0 %

wzrostu sprzedaży

Jak zwiększyć sprzedaż

o

11 %

w branży telekomunikacyjnej?

Case Study

Case study

Jak zwiększyć sprzedaż o 45% w branży telekomunikacyjnej

Efekty współpracy

Autorska technologia i doświadczenie naszych konsultantów połączone w jednym celu: więcej sprzedaży.

10000 +

leadów miesięcznie

0 %

wzrostu sprzedaży

Case Study

O firmie

Naszym klientem jest duży operator telefonii komórkowej, świadczący usługi dla ponad 15 milionów klientów – zarówno indywidualnych, jak i firm na podstawie umów abonamentowych i ofert przedpłaconych.

Branża

Telekomunikacja

Obszar

Sprzedaż

Wdrożone narzędzia

Formularz LeadGen, Obsługa telefoniczna, Chat na stronie, Chat SMS

Poznaj historię naszej współpracy z jednym z czołowych operatorów telefonii komórkowej w Polsce – firmą działającą na rynku przesyłu danych, wiadomości i usług wideo. To lider sektora mobilnego, który obsługuje ponad 15 milionów klientów indywidualnych i biznesowych w modelu abonamentowym oraz przedpłaconym.

Mimo silnej pozycji rynkowej, operator mierzył się z wyzwaniem zwiększenia sprzedaży konkretnych usług – przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi i efektywności kosztowej.

Naszym celem było zaprojektowanie działań, które nie tylko przyciągną nowych użytkowników, ale również aktywują obecnych abonentów do większego zaangażowania.

WYZWANIE

Jak zwiększyć sprzedaż w firmie z branży telekomunikacyjnej?

Kiedy rozpoczęliśmy współpracę przy rozwoju kanału e-commerce dla operatora, udział sprzedaży generowanej bezpośrednio przez stronę internetową wynosił zaledwie 5%. To wyraźnie nie odpowiadało potencjałowi marki ani jej ambicjom. Strategia obrana przez naszego klienta zakładała dynamiczny wzrost znaczenia kanału online – zarówno w kontekście trafiania do nowych potencjalnych klientów, jak i aktywizacji obecnych.

Naszym zadaniem było przełożenie tej strategii na konkretne, mierzalne działania, których celem była realna poprawa wyników sprzedażowych i jakości obsługi.

Pomysły na zwiększenie sprzedaży i strategię biznesową:

ROZWIĄZANIE

Jakie działania wdrożyliśmy, aby poprawić wyniki sprzedażowe?

W ciągu 3 lat wspólnej pracy z operatorem całkowicie odmieniliśmy sposób, w jaki firma prowadzi komunikację i sprzedaż w kanałach cyfrowych. Dzięki synergii działań sprzedażowych i technologicznych, objęliśmy obsługą praktycznie wszystkie najważniejsze punkty styku z klientem: połączenia telefoniczne, dwukierunkowe SMS-y oraz czat online.

Wszystko po to, by uczynić kontakt z doradcą tak szybkim, jak jedno kliknięcie – i maksymalnie wykorzystać potencjał ruchu na stronie internetowej klienta.

Formularz LeadGen

New Project

Sprzedaż telefoniczna

New Project

Chat przez SMS

New Project

Obsługa chata

New Project

Lead Generation - jak wycisnąć maksimum z ruchu na stronie z wykorzystaniem pop-upów i formularzy kontaktowych

Zaczęliśmy od podstaw: stworzenia sprawnych mechanizmów do generowania leadów na stronie internetowej operatora. Kluczowym narzędziem były dedykowane pop-upy i formularze kontaktowe, przygotowane we współpracy z zespołem marketingu klienta.

Wykorzystując analizę ruchu i testy A/B, zidentyfikowaliśmy najlepsze miejsca i momenty na stronie do wyświetlania komunikatów sprzedażowych. Dzięki temu udało się stworzyć system, który nie tylko generuje zainteresowanie, ale realnie napędza sprzedaż.

Efekty działań

Efekty działań

40 000 leadów miesięcznie

Efekty działań

Współczynnik konwersji 10%

Telefoniczna obsługa leadów ze strony - szybka reakcja, trafna oferta

Odpowiadając na potrzeby użytkowników mobilnych (którzy stanowili już ponad 60% ruchu e-commerce), wdrożyliśmy narzędzie umożliwiające kontakt z doradcą z poziomu smartfona – bez zbędnych kroków, zaledwie jednym kliknięciem.

To rozwiązanie wprowadzone w 2018 roku pozwala klientom natychmiast po zostawieniu danych połączyć się z konsultantem telefonicznym, co znacząco zwiększa szanse na szybką finalizację sprzedaży.

Efekty działań

Efekty działań

11 000 nowych leadów miesięcznie

Efekty działań

Szybszy czas reakcji, wyższa konwersja

Sprzedaż w wersji pisanej – dopasowanie technik sprzedaży do czatu na stronie internetowej

Czat sprzedażowy okazał się najtrudniejszym, ale też najbardziej przełomowym kanałem. Zbudowaliśmy od zera proces, w którym konsultanci nie tylko prowadzą rozmowę z klientem, ale mogą zawrzeć umowę bezpośrednio w systemie CRM – bez przekierowań i dodatkowych kroków.

Niezwykle ważny był tu rozwój kompetencji zespołu: przygotowaliśmy konsultantów do efektywnej komunikacji pisemnej, gdzie nie można liczyć na ton głosu czy mowę ciała – liczy się słowo, tempo i styl pisania.

W 2019 roku we współpracy z warszawską uczelnią przeanalizowaliśmy ponad 50 000 rozmów czatowych pod kątem językowym. Wyniki pozwoliły nam lepiej dopasować komunikaty do profilu klienta, a to przełożyło się na zauważalny wzrost konwersji.

Efekty działań

Efekty działań

50 000 czatów miesięcznie

Efekty działań

5% konwersji sprzedażowej

Efekty działań

Obsługa 4 klientów przez 1 konsultanta

Chat SMS, czyli przekierowanie na telefon po pierwszym kontakcie na stronie - lepsze wyniki dzięki elastyczności

Nie każdy klient decyduje się na zakup od razu. Dlatego w 2020 roku uruchomiliśmy funkcję, która pozwala na kontynuację rozmowy poza stroną – przez SMS.

Po pierwszym kontakcie na czacie klient otrzymuje podsumowanie rozmowy na swój telefon i może w dowolnym momencie nawiązać kontakt, odpowiadając na wiadomość. Co ważne, SMS i czat są całkowicie zintegrowane – dla pracownika obsługi klienta to jeden i ten sam wątek.

Oprócz tego, jeśli klient wyrazi chęć rozmowy głosowej, może zostać natychmiast przekierowany do konsultanta telefonicznego – bez czekania w kolejce.

Efekty działań

Efekty działań

Wyższy wskaźnik domykania sprzedaży w drugim kontakcie

Efekty działań

Lepsze doświadczenie klienta i większa dostępność konsultantów

REZULTAT

Zwiększenie sprzedaży firmy klienta aż o 45%

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii sprzedaży, nowym kanałom kontaktu i optymalizacji procesów digitalowych, klient nie tylko zwiększył zasięg i skuteczność działań marketingowych, ale przede wszystkim osiągnął realne, mierzalne efekty.

W osiągnięciu tak dużego wzrostu sprzedaży pomocne było połączenie nowoczesnych technologii z doświadczeniem sprzedażowym, a także trafne dopasowanie form sprzedaży do grupy docelowej. Analizowanie zachowań użytkowników w witrynie pozwoliło nam zaprojektować przemyślane kampanie, a nasz klient zwiększył sprzedaż za pomocą nowoczesnych, zoptymalizowanych narzędzi – bez utraty jakości kontaktu i z pełnym poszanowaniem prywatności klientów.

Projekt ten był świetnym rozwiązaniem zarówno z punktu widzenia działu sprzedaży, jak i końcowego odbiorcy, który zyskał łatwy dostęp do produktu lub usługi w czasie i formie, które mu odpowiadają. Dla firmy była to inwestycja, która szybko zaczęła zwiększać wyniki i wzmacniać lojalność klientów.

Zastanawiasz się, jak przyciągnąć więcej klientów i wdrożyć sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w Twojej grupie docelowej? Chcesz zwiększyć efektywność w swojej firmie, a tym samym zwiększyć zyski? Postaw na działania, które realnie przekładają się na wzrost.

Kropki

Szukasz podobnego

rezultatu?