Artykul
CCIG

Budowanie relacji w zespołach

CCIG

Dobra i przyjemna atmosfera w miejscu pracy to jeden z wielu powodów, dla których chętnie przychodzimy do firmy. Jest on natomiast bardzo ważny, a dla niektórych nawet kluczowy przy planowaniu kolejnych kroków w życiu zawodowym. Aby stworzyć solidny zespół i budować zdrowe, wartościowe relacje między przełożonymi i współpracownikami, warto respektować proste zasady. Takie jak wzajemny szacunek, uczciwość czy tolerancja. Ogromne znaczenie ma pozytywne nastawienie, miłe gesty jak również poczucie humoru. Relacje panujące w firmie, kultura organizacyjna mogą w dużym stopniu wpływać na nasze decyzje i wybory dotyczące podjęcia pracy czy nawet zmiany miejsca zatrudnienia. Budowanie relacji na takich zasadach, powoduje, że wizerunek firmy jest bardziej przyjazny i autentyczny. Często zdarza się też, że poza relacjami zawodowymi, budują się więzi koleżeńskie, które owocują w rozwoju zawodowym oraz przy realizacji działań całych zespołów. Przyjemna atmosfera jest ważnym składnikiem motywacyjnym.  Warto jednak pamiętać, że na pozytywny klimat w firmie składa się co najmniej kilka elementów, a relacje w zespołach nie tworzą się w kilka dni, potrzeba czasu i odpowiedniego środowiska wewnątrz firmy.

ZAUFANIE

Dokładnie tak, jak w życiu prywatnym, tak samo w pracy to dobre samopoczucie determinuje nasze zachowania. Poczucie zaufania jest niezwykle istotnym aspektem. Aby cieszyć się pracą i przede wszystkim czuć się komfortowo, warto postępować uczciwie. Otwarcie rozwiązywać konflikty i sporne kwestie mając na uwadze inne osoby. Zaufanie jest mocnym fundamentem budowania relacji zawodowych oraz motywatorem do chęci pozostania w firmie i dalszego rozwoju wewnątrz jej struktur.

WZAJEMNE WSPARCIE

Praca, a  zwłaszcza na stanowisku Telefonicznego Doradcy Klienta rządzi się swoimi prawami. Budowanie relacji na naszym podwórku czyli w zespołach sprzedażowych jest jednym z kluczowych działań, jakie powinny zostać podjęte przez Team Managera.  Każdego dnia Telefoniczni Doradcy mierzą się z mniejszymi bądź większymi wyzwaniami . Często również mimo sporych chęci i pozytywnego nastawienia, „Konsultanci” spotykają się z odrzuceniem. Jest to nieodłączny element pracy na słuchawce, który jest stresujący. Zwłaszcza wtedy bardzo ważnym aspektem są relacje. Każdego z nas dopada spadek motywacji, dobrze mieć wtedy kogoś kto pociągnie nas w górę, a praca w zespole w którym można pomóc innej osobie jest kwestią naturalną, przynosi satysfakcję i poprawia samopoczucie.

WYROZUMIAŁOŚĆ I RÓŻNE OSOBOWOŚCI

Każdemu z nas zdarza się popełnić błąd, dlatego tak ważna jest wyrozumiałość, pomiędzy osobami z którymi współpracujemy. Jednakże tolerancja ma też swoje granice, nie należy mylić jej z pobłażliwością i przymykać oka na notoryczne pomyłki, wynikające np. z lenistwa. Filarem budowania poprawnych relacji jest również tolerancja i szacunek tego, że ludzie się od się różnią. Istotne jest natomiast  zobaczenie i zrozumienie odmienności wynikających chociażby z temperamentu.

KOMUNIKACJA

Komunikacja czyli słowo klucz. Uzmysłowienie różnic, jakie pojawiają się między nami, a naszymi współpracownikami pozwala nam na stworzenie dobrego sposobu komunikacji. Dzięki temu łatwiej będziemy unikać nieporozumień, i efektywniej wykonywać swoje obowiązki. Działań, które należałoby podjąć jest mnóstwo i ciężko byłoby wymienić je wszystkie. Budowanie dobrych relacji jest nieskończenie dużym zagadnieniem. I ciężko byłoby skupić się na wszystkich jego sferach.

Konkludując, aby zbudować tzw. „dream team” i stworzyć trwałe i dobre relacje, trzeba przede wszystkim pamiętać, że nie musimy wszystkich lubić i akceptować, ale powinniśmy absolutnie wszystkich szanować. Budowanie relacji to proces, a odpowiednia komunikacja to główne narzędzie, jakim możemy i powinniśmy się posługiwać.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›