Każdy sprzedawca ma swoje sposoby na bycie najlepszym. Nie zawsze triki, które wykorzystują jedni, sprawdzą się u innych. Poniższe wskazówki są jednak na tyle uniwersalne, że pomogą w drodze do sukcesu każdemu.
1. Ucz się
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że szkolenia i warsztaty to obok boksu, słuchawek i komputera, podstawowe narzędzia pracy Konsultanta Telefonicznego. Bo nikt nie rodzi się dobrym sprzedawcą. Oczywiście są osoby, które mają naturalny talent – są komunikatywne, otwarte i szybko nawiązują przyjazne relacje z innymi. Ale to nie znaczy, że tylko one będą ekspertami – im może być po prostu trochę łatwiej. Pozostali umiejętności mogą wyćwiczyć. W CCIG każdy nowy Konsultant już na początku dnia otrzymuje pakiet szkoleń. To sprawia, że „na słuchawkę” siadasz dobrze przygotowany. Bo już od pierwszej rozmowy zaczynasz swoją drogę do bycia najlepszym sprzedawcą. Korzystasz z wiedzy, którą zdobyłeś na szkoleniu wstępnym, ale potem są warsztaty i coachingi. Na tych pierwszych poznajesz m.in. nowe techniki sprzedaży, sposoby na radzenie sobie z trudnym klientem, uczysz się jak zbijać obiekcje. Na coachingach, czyli indywidualny spotkaniach z twoim managerem, na przykładzie konkretnych rozmów poznajesz swoje mocne strony oraz obszary do poprawy. Ale swoją wiedzę możesz poszerzać nie tylko na szkoleniach. Wymieniaj się najlepszymi praktykami z kolegami i koleżankami ze swojego zespołu. Próbuj ich technik, modyfikuj je. Na tej podstawie budujesz swój osobisty warsztat dobrego sprzedawcy.
2. Słuchaj
Mowa jest srebrem, milczenie może przynieść złotówki – tak można sparafrazować znane powiedzenie. Niektórym sprzedawcom wydaje się, że im więcej mówią, tym są skuteczniejsi. A jest dokładnie odwrotnie. Eksperci wiedzą, że należy przede wszystkim słuchać. Bo twoim zadaniem jest odpowiadanie na potrzeby klienta, a te najłatwiej poznać, gdy on sam nam o nich opowie. Aby jednak klient to zrobił, musi mieć szansę dojść do słowa. Więc nie spiesz się prowadząc rozmowę sprzedażową. Przedstaw swoją propozycję i daj klientowi chwilę do zastanowienia. Posłuchaj jakie ma wątpliwości. Może czegoś nie zrozumiał i potrzebuje dodatkowych wyjaśnień? A może powie Ci coś, co doskonale wykorzystasz w argumentacji? Aktywnie słuchając okazujesz też swoje zainteresowanie, a to przekłada się na wzrost zadowolenia z obsługi u klienta. Szanse na finalizację sprzedaży rosną. A także potencjał na to, że taki klient zostanie wierny marce, która gwarantuje mu profesjonalny serwis obsługi.
3. Pracuj
Trening czyni mistrza, dlatego wykorzystaj czas na pracę do maksimum. Każda odbyta rozmowa – nawet ta nie zakończona sukcesem – przybliża cię do tych skutecznych. A ty szlifujesz umiejętności sprzedażowe i aktywnego słuchania. Rozmowa z trudnym klientem, choć bywa nieprzyjemna, pozwala ćwiczyć sztukę argumentacji, a to w prostej linii przekłada się na wzrost twojej pewności siebie. I jak w sporcie – w sprzedaży czas przeznaczony na treningi, czyli pracę – pozwala poprawiać wyniki.