Aktualności
Elżbieta Gładkowska

On+Off=Omnichannel. Relacja z IV Forum e-Handel

Elżbieta Gładkowska
Senior Communications Specialist. Odpowiada za tworzenie i realizację komunikacji biznesowej, działania employer brandingowe oraz koordynuje działania o charakterze społecznym i CSR. Komunikacja to jej żywioł.

IV Forum e-Handel było poświęcone skutecznemu wdrażaniu obsługi w modelu omnichannel. Podczas targów prezentowaliśmy się wraz ze spółką Fast White Cat (specjaliście w dziedzinie e-commerce), która podobnie jak CCIG należy do grupy Mok Yok.

Nasz doświadczenia pokrywają się z obserwacjami prelegentów i innych wystawców IV Forum e-Handel. Potencjał sprzedaży internetowej rośnie na naszych oczach – często stanowi 20% transakcji, w niektórych przypadkach sięga nawet 50%.  Dla klientów końcowych granica między obsługą w obu kanałach powoli się zaciera.  – Nie możemy przejść obojętnie obok faktu, że klienci częściej mają kontakt z marką w kanale online niż offline. To dlatego tak ważne jest dążenie do pełnej ich integracji. Co więcej, niezależenie od sposobu dotarcia do klienta, kontakt z nim powinien być maksymalnie spersonalizowany. Dlatego w CCIG przykładamy wielką wagę m.im. do personalizacji skryptów rozmowy do danego segmentu klienckiego lub trafnego doboru baz do poszczególnych akcji marketingowych – zauważa Adrian Najczuk, Business Development Manager CCIG.

Co zatem będzie największym wyzwaniem w branży sprzedażowej? Pełne połączenie obsługi w kanałach off i online. Obserwujemy tendencję migrowania firm z modelu crosschannel do omnichannel, aby zapewnić bezszwowe doświadczenie zakupowe. Jednak na drodze do pełnego połączenia, zdarzają się nieporozumienie, które niestety w efekcie mogą być odczuwalne dla klienta np. brak przekazania zamówienia między sklepem stacjonarnym i internetowym, równa się nieterminowej dostawie do klienta.

Najciekawsza część targów to rozmowy kuluarowe. Wtedy można z ekspertami e-commerce wymienić się informacjami i swoimi najlepszymi praktykami. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak rozwiązać wiele przeszkód i systemowych, informatycznych i logistycznych, aby było możliwe pełne przejście do modelu omnichannel. Wracamy z umocnionym przekonaniem, że należy motywować kanały offline, w tym sprzedawców bezpośrednich, żeby nie obawiali się „online’u” i wspierali model omnichannel przez kierowanie klientów do kanałów zdalnych – mówi Cezary Kożon, CEO Fast White Cat.
LinkedIN_Omni
Odbywającym się 21-22 października w Warszawie IV Forum e-Handel zakończyliśmy targową jesień w CCIG. Ale ponieważ wiemy, że „zawsze warto porozmawiać” – a nie tylko na targach – zapraszamy do kontaktu: T: +48 71 722 72 00; E: biuro@ccig.pl

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›