Artykuł ekspercki
Katarzyna Rzepecka

Call jest cool – nie tylko na wakacje!

 
Call jest cool – nie tylko na wakacje!
Katarzyna Rzepecka
Senior Communications Specialist. Współodpowiedzialna za komunikację firmy w social media. Prowadzi działania employer brandingowe, w tym zajmuje się organizacją eventów i akcji okolicznościowych. Bierze udział w opracowywaniu komunikacji marketingowej skierowanej na rekrutację nowych osób.

Lato to czas koncertów, znanych festiwali, ciekawych wydarzeń, wystaw i różnego rodzaju eventów. Miasta kuszą bogatą ofertą kulturalną, w której można przebierać, dlatego z każdym ciepłym dniem studenci zaczynają myśleć o tym, gdzie wyjść ze znajomymi i miło spędzić czas. W tym wszystkim może być tylko jeden problem – skąd wziąć na to fundusze? Podpowiadamy – wakacje to idealny czas, aby rozejrzeć się za płatnym zajęciem, które połączy pracę z odpoczynkiem.

Dobre połączenie
Kiedy przychodzą letnie dni, studenci zaczynają myśleć o tym, gdzie „wyskoczyć w plener” ze znajomymi, na który z letnich festiwali lub koncertów się wybrać. Często jednak ich drugą myślą jest to, skąd znaleźć na to pieniądze. I wtedy zaczynają rozglądać się za pracą. Najlepszą dla nich opcją byłoby takie zajęcie, które pozwoli im nie tylko zarabiać, ale też znaleźć czas na korzystanie z wakacji. A taką możliwość daje praca w call center. Zwłaszcza jeśli jest to stabilna firma z doświadczeniem, a jej oddział znajduje się w samym środku miasta. Wtedy ma się pewność, że wypłata będzie na czas, a po pracy od razu można być w centrum wydarzeń. Z tej perspektywy dobrym miejscem na wakacyjną pracę jest wrocławska firma Call Center Inter Galactica, która posiada 11 oddziałów w aż 9 miastach w Polsce. Jest to największa tego typu firma w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa od 14 lat, co oznacza stabilną i pewną pozycję na rynku. Firma współpracuje z ponad 3 tysiącami młodych osób, co dodatkowo gwarantuje fajną atmosferę i nowe znajomości. Warto sprawdzić bardziej szczegółowo, co oferuje – również wtedy, kiedy wydaje się, że nie poradzicie sobie „na słuchawce”.

 

Masz gadane?
Mówiąc najprościej – praca w call center polega na odbieraniu lub wykonywaniu połączeń telefonicznych. Ale myli się ten kto myśli, że to nudne lub mało ambitne zadanie. Coraz więcej osób zaczyna dostrzegać wygodę w załatwiania spraw przez telefon – bez chodzenia do sklepów i kolejek. Konsultant Telefoniczny nie tylko więc sprzedaje, ale też informuje, doradza, rozwiązuje problemy, pomaga załatwić formalności. Firmy, takie jak CCIG, zajmują się szeroko rozumianym kontaktem z klientem wykorzystując różnego rodzaju kanały komunikacji, nie tylko telefon – to na przykład: live chat, video chat, maile czy obsługa infolinii, a projekty bywają bardzo różne. – Prowadzimy projekty dla banków, biur podróży, firm farmaceutycznych czy energetycznych – mówi Marzena Kita, HR Manager z firmy CCIG – Zdobyte u nas doświadczenie pomaga młodym osobom w późniejszym znalezieniu pracy docelowej. Dużo osób zaczyna u nas w czasie wakacji, zazwyczaj zostają na dłużej łącząc pracę z nauką – dodaje.

 

Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
W CCIG doskonale zdają sobie sprawę, że pierwsze rozmowy bywają trudne. – Dlatego zanim nowa osoba zacznie rozmawiać z Klientami, otrzymuje od nas bogaty pakiet szkoleń. Poznaje techniki profesjonalnej obsługi klienta i sprzedaży, sposoby na radzenie sobie z trudnym klientem, uczy się jak skutecznie argumentować. Dopiero tak przygotowana wykonuje pierwsze połączenia – mówi Julita Wróbel, HR Field Leader z wrocławskiego oddziału CCIG. Oczywiście nie każdą rozmowę można zakończyć sukcesem, ale nie warto poddawać się po pierwszym, ewentualnym niepowodzeniu. Jak w każdej pracy i tu trzeba dać sobie czas na dojście do wprawy. Konsultant w tej drodze nie jest pozostawiony sam sobie. – Ma  on regularne coachingi, czyli indywidualne spotkania z liderem swojego zespołu, podczas których na przykładzie konkretnych rozmów poznaje swoje mocne strony oraz obszary do poprawy. Tym sposobem ćwiczy umiejętności, które już zawsze przydadzą mu się w każdej pracy – dodaje Julita. To dlatego call center to idealne miejsce na start kariery zawodowej.

 
Call jest cool – nie tylko na wakacje!

Mamy na to dowody
Alicja Stecka rozpoczęła swoją karierę w CCIG ponad 8 lat temu. – To była moja pierwsza praca. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że nie wyobrażam sobie lepszego startu. Przeszłam całą ścieżkę rozwoju w oddziale sprzedażowym. Oczywiście zaczynałam standardowo “na słuchawce”. Obecnie jestem w  dziale Business Development w centrali firmy. Na co dzień odpowiadam za wdrażanie i rozwój nowych projektów – podsumowuje Ala. Takich osób w CCIG jest dużo więcej, bo call center to nie tylko sale sprzedażowe, boksy i słuchawki. W CCIG jest kilka tysięcy konsultantów, ale także kilkaset managerów i specjalistów, którzy w działach wsparcia zapewniają wszystko co potrzebne, aby konsultanci mogli swobodnie wykonywać połączenia. Są zatem osoby odpowiedzialne za szkolenia, marketing, raportowanie, sprawy finansowo-kadrowe, innowacje czy opiekunowie projektów. Bardzo często to byli konsultanci, którzy przeszli ścieżkę rozwoju i teraz pomagają usprawniać procesy w firmie.

 

Czas na biznes, czas na fun
Mówią, że najlepsza praca to taka, którą się lubi. A CCIG da się lubić. Nie trzeba tu chodzić w koszulach zapiętych po szyję i rajstopach, gdy na dworze upał, a większość Konsultantów to młode osoby, które tworzą zgrany i fajny zespół. Nie ma tutaj podziałów – wszyscy mówią do siebie na “ty” – nawet z prezesem. Openspace jest, ale boksy konsultanckie pozwalają na komfortowe wykonywanie swoich zadań. Jeśli ktoś chce może przyjść do CCIG razem ze swoimi znajomymi, zawsze wtedy na początku jest raźniej. Nie można też narzekać na nudę. Wewnątrz firmy prowadzone są różnego rodzaju akcje społecznościowe, dni tematyczne, eventy oraz  konkursy, w których do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody. – W CCIG pokazujemy, że call może być cool. Kilka razy do roku mierzymy się w mistrzostwach piłkarzyków, bo w każdej lokalizacji jest strefa relaksu, gdzie można w czasie przerwy zagrać mecz. Od 2013 roku w różnych sytuacjach towarzyszy nam też flaga CCIG. Wraz z nią zdobywamy kilometry i miejsca, co dokumentujemy na zdjęciach. Tym sposobem flaga była już m.in na Alasce, Meksyku oraz najwyższej górze Europy – Mont Blanc. Za zdjęcia są fajne nagrody – opowiada Ela Gładkowska, Specjalistka ds. marketingu CCIG. – Cool jest też u nas to, że wspólnie motywujemy się do niesienia pomocy innym. W CCIG regularnie angażujemy się w zbiórki krwi. W zeszłym roku oddaliśmy prawie 215 litrów. Co roku każda lokalizacja angażuje się w przygotowywanie prezentów w ramach akcji Szlachetna Paczka. Prowadzimy również akcję Pasjonaci z CCIG, w której wspieramy talenty i pasje naszych Współpracowników – podsumowuje Ela.

 

Wypłata przed każdym weekendem
Są wakacje – wróćmy jednak na chwilę na studia, aby pokazać jeszcze więcej korzyści czekających na osoby, które już podczas wakacji zdecydują się na pracę. Czas studiów to upragniona niezależność i wolność, każda młoda osoba  marzy o tym, aby w końcu zacząć o sobie decydować bez udziału rodziców. Jednak przeprowadzka do większego miasta wiąże się z dużymi kosztami. Wynajem mieszkania – nawet, jak ze znajomymi, to jakieś 400 do 700 zł miesięcznie. Do tego woda, prąd, gaz. Dojazd na uczelnię. Można na pieszo lub rowerem, ale gdzieś dalej już autobusem i tramwajem. Optymalny jest bilet miesięczny, na który znów trzeba wydać jakieś 30-40 zł. Dodajmy do tego książki, jedzenie, kino, wyjście do pubu. Czym za to zapłacić? Jedni mogą liczyć na wsparcie rodziców, inni muszą radzić sobie sami. I tutaj najlepszym rozwiązaniem wydaje się praca, która w dłuższej perspektywie czasu da możliwość połączenia jej ze studiowaniem.

CCIG jest na to przygotowane. Firma proponuje konsultantom stałą, gwarantowaną stawkę za każdą godzinę, bez względu na to, ile się ich przepracowało. Pracujesz 100 godzin miesięcznie, dostajesz 1000 zł brutto – rachunek jest prosty. I to, co wypracujesz w tygodniu, dostajesz w piątek. Masz wyniki, to dostajesz prowizję – za każdy sukces, np. nową sprzedaż lub przedłużenie umowy. Najlepsi dostają nawet 300-400 zł miesięcznie. Można dodać do tego jeszcze świeże owoce dwa razy w tygodniu w każdym oddziale, bezpłatną opiekę medyczną w renomowanych placówkach LUX MED – opłacaną przez CCIG, wygrane rzeczowe i pieniężne w konkursach motywacyjnych – robi się z tego niezła kwota, którą możesz wydać, jak chcesz.

 

Zobacz to na własne oczy
Plusów call center jest bardzo dużo. Na pewno zastanawiacie się, jak to wszystko naprawdę wygląda od środka? Jaki jest oddział i boks konsultancki? Możecie się o tym przekonać. Wystarczy obejrzeć krótki film pokazujący CCIG od środka. Został stworzony przez konsultantów we współpracy z działem marketingu. To kolejny dowód na to, że firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom młodych osób, jest otwarta na nowe technologie i chce dostarczy jak najwięcej narzędzi, aby odczarować call center. Firma prężnie działa na Facebooku, YouTube i Instagramie. Zobaczycie tam zdjęcia z bieżących wydarzeń, ciekawe posty o branży call center czy posty z odrobiną humoru, oczywiście z telefonem w tle.

To jak – na chwilę, czy na dłużej?
Jeżeli już zdecydujecie się na wakacyjną pracę w call center to czy koniecznie musicie rezygnować z niej po rozpoczęciu kolejnego roku studiów? Oczywiście, że nie. Aby połączyć pracę ze studiami można skorzystać z różnych rozwiązań. – Naszym atutem na rynku pracy jest elastyczny grafik – mówi Marzena Kita – Konsultanci mogą ustalać indywidualnie z managerami swój grafik  współpracy. Również uczelnie wyższe są coraz bardziej otwarte na rozwiązania i udogodnienia dla osób łączących pracę z nauką, dzięki czemu pracę można podjąć nawet studiując dziennie – dodaje. Aby pogodzić te obowiązki trzeba bardzo dobrze umieć planować swój czas. Teraz jest łatwiej, bo są wakacje. Odpada dużo spraw, które trzeba “ogarnąć” w czasie studiów. Wiadomo również, że w dzisiejszych czasach ten kto się nie rozwija, zostaje daleko w tyle. Bierność powoduje to, że jesteśmy za tymi, którzy już na studiach pomyśleli o tym żeby zacząć się rozwijać. Obecnie stawia się na najlepszych, a nawet oni stawiali kiedyś swoje pierwsze kroki nie mając doświadczenia – najpewniej w firmie typu call center.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz po to, aby zapewnić Ci wygodę przeglądania serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj ›